الخميس 09 مايو 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

بسمة وهبة تحذر مهاجميها: “أي حد هيقل أدبه عليا همسح بيه بلاط الأرض” (فيديو)

القاهرة 24
فن
الخميس 17/سبتمبر/2020 - 11:42 ص

تعرضت الإعلامية بسمة وهبة، لموجة من الانتقادات بسبب أحدث ظهور لها وهي تسير في أحد الأماكن العامة مرتدية سروالاً قصيراً ضيقا مع سترة شتوية.

ونشرت بسمة وهبة، صورتها عبر حسابها الشخصي بموع الصور والفيدوهات القصيرة “انستجرام”، وعلقت قائلة: “الوو يا فانز قلبي وحشتوني”، وانهالت التعليقات عليها ممن قبل الجمهور، وانقست الآراء فهناك من سألوها عن حالتها الصحية، والجزء الآخر هاجم ملابسها.

ونتيجة لتلك التعليقات السلبيية التي وصلتها، خرجت بسمة وهبة في فيديو، وقالت فيه: “أي حد هيدخل أي أكاونت ليا، سواء بيدج أو سناب شات، او انستجرام، وهيقل أدبه همسح بكرامته الأرض، و99% من الفانز بتوعي محترمين، لكن الشخص اللي دخل بعتلي انهاردة، ان شاء الله مش اتمنالك اللي عندي يبقى عندك، وأنا مش عايزة ادعي عليك، واللي عندي يبقى عندك فتحس فتعرف فتفهم”.

وتابعت: “ياللي معندكش دم، يا اللي أهلك معرفوش يربوك، وأي حد هيغلط فيا هغلط فيه، مش معنى إن إحنا شخصيات عامة هنسمح بالإهانة، لو أي حد ماشي في الشارع وراح حد هزقه مش هيسكتله، ومش عشان شخصية عامة يبقى هسكت على الإهانة، وأي حد هيقل أدبه عليا، همسح بيه بلاط الأرض، الكلام ده لـ 1% من الناس اللي عندي، هو أنا لازم اتمرمغ في الأرض وأشد في شعري علشان تعرف إني عيانة، أنا الحمد لله بقوى على أي ابتلاء”.

واختتمت حديثها قائلة: “أي حد هيقل أدبه هقل أدبي عليه، يا سفلة يا قليلي الأدب، وبشكر كل الفانز المحترمة اللي بيدعموني وبيقفوا جنبي، وبيساندوني، وأنا باتسم بالقوة والشجاعة في إن أنا أواجه أي مرض أو أي تعب”.

أصالة تتجاهل حادثها مع بسمة وهبة في العلمين الجديدة وتحتفل بعيد ميلاد شقيقتها

View this post on Instagram

A post shared by Basma Wahba (@basma_wahba) on Sep 16, 2020 at 6:44pm PDT

وجاء في التعليقات: “هي نسيت تكمل لبسها اعذروها عوارض الخرف”، و”لبس غير مناسب لسنك وكلامي ملوش علاقة بالقصير أو الضيق ولكن ستايل مش مناسب انت سنك كبير مش بنت مراهقة”.

وكانت أوضحت وهبة، سبب سفرها للعلاج خارج مصر، خاصا بعد العديد من الانتقادات التي وجهت لها من قبل البعض، بسبب ذهابها للعلاج بالخارج وليس بموطنها مصر.

وأكدت بسمة وهبة، في فيديو نشرته عبر حسابها الشخصي بموقع الصور والفيديوهات القصيرة “انستجرام”، أنها تعاني من مرض نادر، ما دفعها للسفر بالخارج من أجل تلقي العلاج، لأن حالتها لا تتواجد مثلها في مصر بشكل كبير.

بسمة وهبة
بسمة وهبة

بسمة وهبة تنتظر نتيجة تحاليلها بعد إصابتها بمرض نادر (فيديو)

تابع مواقعنا