رئيس التحرير
محمود المملوك

محمد عطوة: مسؤول بيراميدز قاد مفاوضات الأهلي لضمي ومدرب الفريق لم يكن يعلم مركزي

محمد عطوة
محمد عطوة

تحدث محمد عطوة لاعب نادي الاتحاد السكندري عن فترة وجوده في نادي بيراميدز خلال الموسم الماضي والذي شهد عدم مشاركته بشكل مستمر.

وقال عطوة في تصريحات تليفزيونية: "مكنتش حابب اتكلم عن الفترة الي قضيتها في نادي بيراميدز بس لما المهدي سليمان اتكلم قررت اطلع اتكلم عن الي حصل معايا".

وتابع "البداية كانت ان كلمني مسؤول من بيراميدز يأكدلي ان ديسابر المدير الفني للفريق طالب ضمي للفريق، نفس المسؤول ده كان وكيل لاعبين قبلها وكان بيقود مفاوضات الأهلي لضمي مع أمير توفيق مدير تعاقدات الأهلي".

وأضاف "المسؤول ده جه واستقبلني في المطار وتاني يوم انضممت للمران واتفاجئت ان ديسابر بيسالني انت بتلعب في مركز ايه".

وواصل " لما نزلت التمرين مع بيراميدز كان بقالي مش بتمرن علشان الموسم منتهي في السعودية قلت للجهاز الفني بلاش يكون في حمل كتير في التمرينات زي باقي اللاعبين وابدا بشكل تدريجي، ولكن اكني متكلمتش وعلى العكس خففوا الحمل مع لاعب من أوغندا انضم جديد".

وتابع عطوة "لعبت مباراة ودية قدمت مستوى كويس والمدير الفني قالي انت هتبقى اساسي، بعدها تفاجأت اني برة أول الماتش رسمي ولما اتكلمت معاه قالي انه طلب ضم مدافع وبيفكر يلاعبني في خط وسط المدافع".

وأضاف "اتكلمت مع مسئول بيراميدز اللي كان مدير تعاقدات وقالي أن ديسابر شايف أن الدوري السعودي دوري ضعيف، قالي لو منك تطلع اعارة لان فرصتك صعبة في اللعب قولتله عادي أنا موجود مع الفرقة وممكن المدير الفني هو اللي يمشي في أي وقت".

 

 

عاجل