الخميس 28 مارس 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

ربيع ياسين: أنا ضد ضم الشناوي للمنتخب الأوليمبي.. وكهربا ليه دماغ تانية

ربيع ياسين
رياضة
ربيع ياسين
الجمعة 30/أبريل/2021 - 06:28 م

علق ربيع ياسين المدير الفني لفريق بتروجيت ونجم الأهلى الأسبق، على فكرة اختيار محمد الشناوى للمشاركة في أوليمبياد طوكيو، ورحيل موسيمانى عن القلعة الحمراء.

وقال ربيع ياسين خلال تصريحات إذاعية: "موسيمانى يسير بخطى ثابتة ولكن الأداء غير مرضى لجمهور الأهلى، وبطولة إفريقيا لن تكون سهلة، البطل لازم يكون مستعد".

وأضاف ربيع ياسين: "موسيمانى لازم يكمل في الأهلى حتى لو الفريق خرج من دور الثمانية، الأهلى لايتعامل بالقطعة".

وعن كهربا قال ربيع ياسين: "ليه دماغ تانية ولازم موسيمانى يحتويه نفسيا ويديله مباريات في الأوقات المناسبة وبإذن الله يبقى مطيع لأنه موهوب".

وعن المنتخب الأوليمبى قال ربيع ياسين: "شوقى غريب يجب أن يضم محمد صلاح وأحمد حجازى بس أنا ضد اختيار محمد الشناوى لازم محمد صبحى ياخد فرصته."

وأضاف ربيع ياسين: "مروان محسن لازم يكمل في الأهلى لأنه لما بياخد فرصة بيثبت نفسه، وحسين الشحات لسه قدامه كتير في الأهلى".

وعن بيراميدز علق ربيع ياسين: "صعب ياخد بطولة بالمستوى اللى احنا بنشوفه حالياً".

وعن خليفته في الملاعب قال ربيع ياسين: "محمد عبد الوهاب الله يرحمه".

وعن العمل في المنتخبات قال ربيع ياسين: "لن أتراجع عن قرار العمل في المنتخبات، أبذل مجهود كبير، ولن أكرر هذه المرحلة مرة أخرى في حياتى".

وعن الزمالك قال ربيع ياسين: "الزمالك مع كارتيرون لم يظهر بمستواه المعهود".

وعن رحيل رمضان صبحى عن الأهلى قال: "القلعة الحمراء هي الكيان الأصلى ومهما رحل من نجوم لن يتأثر النادى، شوفنا رحيل رمضان صبحى لم يؤثر على الأهلى وحتى لو رحل كل النجوم سيبقى الأهلى".

 

تابع مواقعنا