رئيس التحرير
محمود المملوك

"مقدروش يستأصلوا الورم".. أسماء مصطفى تكشف تطورات حالتها الصحية

أسماء مصطفى
أسماء مصطفى

أعلنت الإعلامية أسماء مصطفى، مقدمة برنامج “هذا الصباح” على “Extra news”، خروجها من غرفة العمليات، بعد إجرائها جراحة عاجلة عقب إصابتها بورم خبيث.

وكتبت مصطفى على حسابها الشخصي بـ"فيس بوك": “الحمد لله رب العالمين أنا بكتب البوست ده علشان أشكر ربنا سبحانه وتعالى وأشكركم كلكم بشكر كل اللي سأل عليا، ودعا ليا بشكركم على المحبة اللي لولا المحنة مكنتش شفتها ربنا يكرمكم ويكفيكم شر المرض أنا خرجت من العملية الحمد لله وبتعافى منها صحيح الأطباء مقدروش يستأصلوا الورم وده معناه رحلة جديدة من العلاج وبرتوكول جديد سبحانه".

وتابعت: "دي إرادة ربنا وعسى أن تكرهوا شيئا وهو خير لكم الحمد لله رب العالمين بشكركم من قلبى وبدعيلكم وبعتذر على التقصير فى الرد لأن محبتكم كانت كبيرة وكتيرة ربنا يتقبل وهحاول أرد على قد ما أقدر رجاء أقبلوا اعتذاري”.

الحمد لله رب العالمين انا بكتب البوست ده علشان اشكر ربنا سبحانه وتعالى واشكركم كلكم بشكر كل الى سال عليه ودعا ليه بشكركم...

Posted by Asmaa Moustafa on Friday, April 30, 2021

وسبق، وكتبت أسماء مصطفى- عبر صفحتها الشخصية- على "فيس بوك"، "أنا بعتذر طول الفترة اللي فاتت عن الاختفاء وعدم الرد غصب عني الحقيقة بقالي كام شهر مش عارفة أرد أو أكتب أقول إيه لمعظم الناس وده كان علشان أمي وعيلتى لحد ما يستوعبوا القصة وبعد ما عرفت ورضيت خلاص مش فارق معايا خلاص".

عملية جراحية للإعلامية أسماء مصطفى خلال ساعات لاستئصال ورم