رئيس التحرير
محمود المملوك

بعد إساءة محمد سامي.. مريم سعيد ترد على صفع مي عمر لها في "نسل الأغراب" (فيديو)

مي عمر ومريم سعيد
مي عمر ومريم سعيد

علقت الفنانة مريم سعيد، على الانتقادات التي وجهت لها بسبب قبولها صفع الفنانة مي عمر لها في أحد مشاهد مسلسل “نسل الأغراب”، والذي عرض في السباق الرمضاني الماضي، وذلك بعد شكواها من تعامل المخرج محمد سامي معها في تصوير العمل.

وقالت سعيد في تصريح خاص لـ"القاهرة 24" ردًّا على هذه الانتقادات: “قبلت المشهد عادي لأن ده تمثيل ومش حقيقي القلم”، مشيرة إلى أنها تقدمت بشكوى للإنتاج فور إساءة المخرج محمد سامي لها، وبالفعل جاء واعتذر لها خلال وقت الراحة.

واستكملت سعيد: “أنا والله مكنتش عايزة أتكلم والموضوع انتهى بعد ما شكيت للإنتاج.. ولكن أنا دعيت ربنا ينتقم منه بعد ما أساء ليا ومرضتش أتخانق وقتها لأن بنتي كانت معايا واضطريت أكمل شغلي لأن مكنش ينفع أمشي”.

وتابعت: “محمد سامي للأسف لسانه طويل شوية، وبيزعّل ناس كتير منه وأنا اتعرضت منه للإهانة والشتيمة كتير، رغم إننا اشتغلنا سوا قبل كده كتير قبل نسل الأغراب”.

وتابعت: “في يوم من كواليس نسل الأغراب كنا بنصور وغلطت في كلمة، وبنتي كانت قاعدة وراه، فلقيته شتمني بألفاظ نابية، وقالي هخليكي كومبارس يا فاشلة، وكل ده كان أمام عدد كبير من الكاست، مما دعاني للرد عليه وقولتله أمام الجميع لو أنا فاشلة جبتني ليه، وبعدين أنت اللي جبتني ولو أنا فاشلة فأنا ممكن أمشي بدون ما نغلط في بعض، فرد عليا وقالي إحنا صورنا يوم وهدفعك غرامة اليوم ده”.

 

الناقد طارق الشناوي: "مي عمر ليست منزوعة الموهبة.. ومحمد سامي انحاز لها دراميًا على حساب الآخرين"

عاجل