رئيس التحرير
محمود المملوك

أمير كرارة يُنهي أزمة مها أحمد: "والله مش زعلان.. دي حبيبتي ومجدي أخويا" (صورة)

أمير كرارة
أمير كرارة

قرر الفنان أمير كرارة، إنهاء الأزمة المشتعلة بينه وبين الفنانة مها أحمد، بعدما روت الأخيرة أنها تعرضت للخذلان على يده في إحدى المناسبات، حينما طالبته بفرصة عمل، وذلك بالإضافة إلى شكواها من تقصير الفنان أحمد السقا في حقها.

 

وكتب كرارة: “مها أختي ومجدي أخويا وأنا والله ولا زعلان ولا أي حاجة عشان فعلا الموقف دا محصلش.. وبردو مش زعلان منها دي حبيبتي ومجدي حبيبي وأخونا”، وذلك على المنشور الذي كتبه الفنان أحمد التهامي وتحدث فيه عن أزمة كل من كرارة ومها أحمد على حسابه الشخصي بـ"فيس بوك".

 

أمير كرارة على فيس بوك

وسبق، وروت الفنانة مها أحمد تفاصيل تعرضها للخذلان على يد الفنان أمير كرارة، وذلك خلال اجتماعها به على هامش إحدى المناسبات، ومطالبته بالمشاركة معه في أحد الأعمال، وذلك أثناء فترة جلوسها بالمنزل بعد نقصان وزنها.

وتابعت في بث مباشر على حسابها الشخصي بـ"فيس بوك": “قابلت زميل تاني.. كنت بشتغل في شركة وكنت بعمل برنامج وهو كمان كان بيعمل برنامج قبل ما يتشهر.. ويشوفني يقولي يا أستاذة ونوع من الرقي.. وقولت يابت مافيش مشكلة في نوع من العشم.. دخلت وقولتله مبروك إيه بقى مش هنشتغل مع بعض.. راح باصصلي كده وقايلي الدور بينادي صاحبه طبعًا أنا استغربت للرد.. كان ممكن يقولي ربنا يسهل أو حاجة”.

واستكملت: “بناءً على اللي حصل جالي اكتئاب وعيطت كتير جدًا.. أنا تعبت وأخدت أدوية ومازلت باخد الأدوية لحد دلوقت.. شئ طبيعي لما ألاقي فيها حاجة بها رد اعتبار ليا.. هتكلم وأكتب على صفحتي.. وأنا كتبت بصراحة شديدة.. ولا بشمت في حد ولا عايزة.. ولو عايزة أشمت هشمت في نفسي أني أحسن من ناس كتير وقاعدة في البيت.. ربنا كارمني أن أعمالي بتتعرض على الشاشة.. ولسة في حكايات كتير مع زملاء كتير هحكيها”.

 

عاجل