الخميس 28 مارس 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

هتك عرضها في دقيقة.. ماذا قالت والدة طفلة المرج بالتحقيقات؟

هتك عرض_ أرشيفية
حوادث
هتك عرض_ أرشيفية
الخميس 17/يونيو/2021 - 09:09 م

قالت والدة الطفلة "جودي"، التي هتك عرضها على يد شاب في منطقة المرج، في شهر مايو الماضي، أمام جهات التحقيق، إنها طالعت كاميرات المراقبة التي وثقت جريمة الشاب وأخبرتها ابنتها أن المتهم "شالها على دراعه ونزلها الشورت وحط إيده في مكان حساس".


وأضافت الأم أمام التحقيقات، أن الواقعة لم تستغرق أكثر من دقيقة واحدة، "بنتي صرخت لما المتهم عمل كده فسابها وجري بعد ما استدرجها في بيت فاضي مفيهوش حد".


وتعرضت طفلة 4 سنوات إلى هتك عرض، وملامسة أجزاء حساسة من جسدها في منطقة المرج، بعد استدراج شاب لها إلى مدخل العقار الذي يقطن به، وألقت الشرطة القبض على المتهم، وتم حبسه على ذمة القضية.


وقالت والدة الطفلة أمام جهات التحقيق: “جودي قالت لي إن فيه حرامي كان بيجري وراهم، ولما نزلت معاهم عرفت إن فيه واحد حاول يعتدي عليها، وعرفت الكلام دا لما راجعت كاميرات المراقبة اللي في المنطقة، لقيت كاميرا جايبه ولادي جودي ومصطفى، وهما داخلين الشارع وفيه واحد داخل وراهم عمال يبص لحد ما لقى بيت فاضي وقف عنده، ونده على جودي وراحت له ودخلت معاه جوة".


وتابعت والدة الطفلة في التحقيقات، التي حصل "القاهرة 24" على نسخة منها: “أنا شوفته في الكاميرا بيقول لمصطفى مايجيش ومكملش 5 دقايق وطالع يجري من البيت وجودي طالعة تجري وراه، ولما سألت بنتي بالراحة عشان خاطر هي سنها صغير ومش هيكون في تفاهم معاها، ومن ضمن الكلام معاها واحدة واحدة، قالتلي وهو واقف كده عند الباب نده عليا، وقالها تعالي هتجيبي رز لأمي، ولما دخلت قال لمصطفى خليك أنت هي جيالك دلوقتي”.


وأضافت الأم: “بعدها شالها ونزلها الشورت وحط صباعه عند عورتها من قدام وهي صوتت فراح نزلها وطلع يجري وهي رفعت الشورت وطلعت تجري وراه وجت جري هي ومصطفى على البيت ومكنتش فاهمة، وكانت فكراه حرامي، وأنا روحت عملت محضر في القسم، ولما نزل أمناء شرطة وشافوا الكاميرات عرفوا إن الولد ده اسمه محمد".


وأكدت تحريات مباحث المرج صحة الواقعة وأن الطفلة تُدعى "جودي"، 4 سنوات، تعرضت للتحرش وهتك عرض، حيث قام المتهم ويدعى "محمد أ"، بالاعتداء عليها داخل مدخل العقار، وتم تحرير محضر رقم 5119 لسنة 2021 إداري المرج.


حررت نجدة الطفل محضرًا حمل رقم 25357، وتابعت مندوب خط نجدة الطفل التحقيقات في القضية، وتم حبس المتهم وتجديد حبسه على ذمة القضية.

تابع مواقعنا