الأربعاء 24 أبريل 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

رسالة جديدة من تميم يونس بعد اتهامه بالاغتصاب الزوجي: "بيقولوا لي اسكت ده الصح"

تميم يونس
فن
تميم يونس
الخميس 01/يوليو/2021 - 09:22 م

قال الفنان تميم يونس إنه سيظل يدافع عن حقوق المرأة، وذلك بعد أزمته الأخيرة مع طليقته ندى عادل، التي أثارت جدلًا كبيرًا بعد اتهامها له بالاغتصاب الزوجي خلال فترة زواجهما.

وقال تميم، في فيديو جديد عبر حسابه الخاص بموقع تبادل الصور والفيديوهات “انستجرام" عبر خاصية “استوري”: "بالرغم من كلمة اقعد ساكت وإن ده الصح، لكن أنا هفضل أدافع عن الحق وعن المرأة وحق المرأة طول ما ليا صوت وشكرًا".

وفي وقت سابق، رد تميم يونس على محاولات البعض استغلال المحنة والأزمة، بعد تصريحات طليقته، وقال، في مقطع فيديو: “بعض الناس بتحاول استغلال المحنة اللي أنا فيها ويقولوا مفيش اغتصاب زوجي لا في اغتصاب زوجي”.

وتابع في منشور عبر خاصية “استوري” على “انستجرام”: “الدين الإسلامي بيقول الإسلام قال اهجروهن مش اغتصبوهن، وياريت محدش يتاجر بالمحنة اللي أنا فيها”.

وقبلها توجّه بالشكر لمن قدم له الدعم، وظهر في فيديو عبر “ستوري”، وقال: “بشكر كل الناس على الدعم الرهيب اللي أنا مش مستوعبه وبالنسبة للي عايزني أطلع أتكلم عن واحدة كانت مراتي ده مش هيحصل على واحدة كانت مراتي"، مضيفًا: "أنا مابعملش كدة وأمي مش مربياني على كده، الموضوع ده اتقفل لحد ما يتفتح بالقانون غير كده هو مقفول".

تابع مواقعنا