الجمعة 19 أبريل 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

فادي خفاجة يعلن تعرض والده لوعكة صحية: أبوس جزمتك اتكلم

فادي خفاجة
فن
فادي خفاجة
الثلاثاء 10/أغسطس/2021 - 10:06 ص

أعلن الفنان فادي خفاجة، تعرض والده لوعكة صحية في الساعات القليلة الماضية، مشيرًا إلى أنه فقد النطق، كما عبر عن تأثره برؤيته في هذه الحالة.

هادي خفاجة يُعلن تعرض والده لوعكة صحية

وكتب «خفاجة»، على حسابه الشخصي بـ«فيسبوك»: «الراجل ده أبويا.. مجننني وتعبني نفسيا.. ضيع عمره في تلات رجالة.. جري يمين وشمال.. عمل اللي يتعمل واللي ميتعملش.. ودلوقتي ساكت خالص.. وأنا كل اللي بتمناه من الدنيا.. اتكلم يا عم السيد.. اتكلم ياعرب.. أبوس جزمتك أتكلم».

فادي خفاجة على فيس بوك

فادي خفاجة يشكر محمد صبحي

وسبق، وكشف الفنان فادي خفاجة، عن موقف جمعه بالفنان محمد صبحي، عندما كان والده في المستشفى ومر بضائقة مالية، ووقف بجانبه في تلك الأزمة.

ونشر «خفاجة» صورة جمعته بمحمد صبحي، وعبر حسابه الشخصي بموقع التواصل الاجتماعي «فيسبوك»، وقال: «عندما نظرت في عينيك يا والدي وتاج راسي، افتكرت حضرتك وإنت بتتصل بيا بسبب مرض والدي، وعدم قدرتي المالية على سداد فاتورة المستشفى».

واستكمل: «وحضرتك بتقولي تعالى عاوزك ضروري جدًا، ولما اتشرفت بمقابلتك، اتفاجأت بظرف مقفول، يتكفل بنسبة كبيرة، من مصاريف علاج والدي، معرفتش أقولك إيه، لما ربنا أراد أحضر التكريم من حضرتك، مكانش قدامي غير فعلًا أبوس إيدك قدام الدنيا، ومش تطبيل ده اسمه حق الله وحق حضرتك يا أعظم وأنبل إنسان في الدنيا، ربنا يخليك لينا ويجعلك عونًا لينا فنيًّا وإنسانيًّا.. بحبك وبحترمك».

تابع مواقعنا