الخميس 25 أبريل 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

سعد الصغير يتبنى طفلين.. التهامات بالسعي وراء التريند ورد حاسم من المطرب

سعد الصغير
فن
سعد الصغير
الثلاثاء 24/أغسطس/2021 - 08:35 م

تصدر الفنان سعد الصغير ترند محرك البحث على جوجل، خلال الأيام القليلة الماضية، وذلك بسبب بث مباشر له أثناء سيره في أحد شوارع محافظة الإسكندرية في منطقة ميامي، والتقى سعد بـ طفلين من أطفال الشوارع.

وبدأ الفنان سعد الصغير يتحدث معهما، دون ظهور وجه الطفلين في البث المباشر، وقرر تبني الطفلين، وأخذهما لأحد متاجر الملابس، لكى يشتري ملابس جديد لهم، وقدم لهم المساعدة بشكل كبير.

وبعد أن قرر سعد تبني الأطفال، بعض من الجمهور أشاد به، ورد عليهم من خلال نشر بوست له عبر صفحته الرسمية على موقع انستجرام وكتب قائلًا: رسايل حضراتكم بشوفها والكومنتات بشوفها.. أعظم حاجة في الدنيا تساعد حد مش قادر كان الواحد ممكن في يوم من الأيام يكون مكان الناس دي وبجد الكلام من كل قلبي وربنا يعلم ما في القلب حابب أشكر كل الناس أخواتي وأصحابي اللي ديمًا بيشجعوني، وحضرتكم على فعل الخير ديمًا.

وأضاف سعد الصغير: مفيش حاجة هتدوم كله هيمشي، فقولت أصبح عليكم وياريت أي حد يقدر يساعد أي حد غلبان محتاج بجد، أب حالة يساعد والله عن نفسي كل اللي الواحد في ده من كرم ربنا فقط.. وأتمنى كلنا نحب بعض، ونساعد بعض، واللي مش معاه يساعد اللي مش معاه".

سعد الصغير

سعد الصغير

الجمهور ينتقد سعد الصغير

ولكن البعض الآخر من الجمهور انتقد سعد الصغير، وقالوا له إنك بتفعل ذلك بسبب الحصول على التريند مش أكتر.

الجمهور ينتقد سعد الصغير

 ورد سعد على هذه الانتقادات من خلال نشر بوست له ع صفحته الرسمية على موقع فيس بوك، وكتب قائلًا: أتمنى من الناس اللي بتقول شو وتريند، والكلام ده يسمعوا الكلام ده كوييس الكلام اللي في المداخلة فقط، اللي مش بتاع سعد ده مش محتاج تريند، ولا محتاج حد يقول سعد عمل ومش عمل.

سعد الصغير يرد على منتقديه من الجمهور

وأضاف الفنان سعد الصغير: التجارة مع الله فوق كل شيء.. ياريت ناس اللي فاضية وبتتكلم تعمل خير ولو عايز أعمل شو يا جماعة والله مش هعمل بطفلين عندي حاجات أكتر من كده ممكن أعمل شو.. ربنا محدش بيضحك عليه.. وربنا يكرمنا ونعمل الخير.

تابع مواقعنا