الجمعة 29 مارس 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

موكا حجازي في تسجيل صوتي: اللي بعمله ده أحسن ما أعمل حاجة تانية

موكا حجازي
حوادث
موكا حجازي
الأربعاء 22/سبتمبر/2021 - 11:14 م

كشف تسجيل صوتي لـ نانسي أ، الشهيرة بـ فتاة تيك توك موكا حجاي، المتهمة بنشر فيديوهات مخلة عبر حساباتها الشخصية على مواقع التواصل الاجتماعي تفاصيل جديدة في واقعة اتهامها بنشر الفسق والفجور، إذ حاولت الفتاة خلال التسجيل الدفاع عن نفسها وتبرير أفعالها بقولها: محدش لمسني أحسن ما أطلع أوردرات.

وقالت فتاة تيك توك موكا حجازي في التسجيل الصوتي الذي وصل القاهرة 24: هو حد بيديني جنيه هو حد لما ببقي قاعدة في الشارع بيقولي تعالي أقعدي عندي.. حد لما ببقى جعانة بيقولي تعالي خدي حاجة.. محدش يتكلم بقى محدش بيصرف عليا يبقى محدش ليه دعوة.

موكا حجازي

وتابعت موكا: محدش يتكلم عليا محدش يعرف أنا عايشة إزاي وكل يوم بيعدي عليا إزاي يبقى محدش يتكلم اللي بعمله دا أحسن ما أعمل حاجة تانية، واللي بيقول أنا بعمل إيه ومعرفش إيه، واللي أنا محتكمش على 5 جنيهات فكة في جيبي علشان مش عايزة أعمل حاجة وحشة.

فيما وجهت موكا حجازي حديثها للمصور الخاص بها ويدعى أ. م، أحد المتهمين بمساعدتها على زيادة عدد المتابعين لصفحاتها على مواقع التواصل الاجتماعي والترويج لتلك الصفحات: محدش ليه دعوة وانت ملكش دعوة محدش ملاك أكيد كلنا بنغلط فمش هنتكلم في النقطة دي لأني زي ما أنا بغلط أنت بتغلط كلنا بنغلط والواحد الحاجات دي بتتغفرله بعدين بيجي علينا وقت مش هنعمل الحاجات دى تاني بس أنا مطرة أعمل كده دلوقتي ليه بقي؟ علشان أصرف علي نفسي، وأنا بعمل كده بس محدش بيلمسني وكده أحسن ما أطلع أوردرات علي الأقل محدش ماسك عليا فديوهات".

فتاة التيك توك موكا حجازي 

كانت جهات التحقيق قررت في 12 سبتمبر الجاري، استمرار إيداع موكا حجازي فتاة التيك توك بإحدى دور الرعاية، وذلك بعد القبض عليها بتهمة نشر الفسق والفجور والإخلال بالذوق العام، وحبسها على ذمة التحقيقات التي تجري معها.

وفي وقت سابق قررت جهات التحقيق، عرض موكا حجازي فتاة التيك توك على الطب الشرعي، وإيداعها لمدة أسبوع بإحدى دور الرعاية.

فيما تمكن رجال الإدارة العامة لمباحث الآداب، من ضبط فتاة التيك توك موكا حجازي، بمنطقة 6 أكتوبر، بسبب ارتداء الفتاة ملابس فاضحة، وتعمدها فعل حركات ورقصات وإيحاءات جنسية مثيرة لإثارة الشباب، هدفه الحصول على أكبر قدر من الإعجاب والمتابعات والمشاهدات؛ ما يعود عليها بالعائد المادي والمكسب السريع.

كما أقرت الفتاة خلال محضر الضبط باشتراك أحد الأشخاص في مساعدتها في تصوير تلك المقاطع وبثها بهدف تحقيق شهرة وتحقيق نسب مشاهدة، وبث إعلانات لبعض المحلات تتحصل من خلالها على أرباح مالية.

تابع مواقعنا