السبت 20 أبريل 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

محمد عطية عن انتقادات الجمهور بعد وضعه الوشم: عمرو دياب جسمه كله تاتو

محمد عطية
فن
محمد عطية
الأربعاء 13/أكتوبر/2021 - 12:19 ص

رد الفنان محمد عطية على انتقادات الجمهور له، بعد نشره صورة، مُعلنًا فيها رسمه تاتو رابع يحمل اسم والدته على جسده.

وقال محمد عطية، في تصريح خاص لـ القاهرة 24: تلقيت رسائل من المُتابعين على السوشيال ميديا بإلغاء متابعتي بعد وضع التاتو على جسدي.

وأوضح عطية أن الفنان الكبير عمرو دياب لا ينتقد على الرغم من وجود تاتو على جسده، مضيفًا: لا يوجد شيء أخفيه عن الناس، وأفضل دائمًا أن أكون صريحًا مع نفسي والجمهور.

واختتم محمد عطية تصريحاته: المجتمع يحب الشخص الذي يختبئ وراء ادعاء الفضيلة، وأنا بقول اللي بعمله.

محمد عطية

الفنان محمد عطية

وتعرض محمد عطية لتلك الانتقادات بعدما نشر صورة له عبر صفحته على انستجرام، وكتب عليها: امبارح عملت رابع تاتو في جسمي، أكتر تاتو كان نفسي أعمله، سامية اسم أمي، أهم شخص في حياتي والإنسانة الوحيدة اللي تستاهل يكون اسمها على جسمي ما يطلعش منه، أمي هي أقرب صديق ليا، بتعرف تتقبلني مع كل تغيير بيحصل في تفكيري وفي حياتي حتى لو مش متناسب مع أفكارها وتقاليدها وعاداتها.

وأضاف محمد عطية: أمي عرفت تعمل اللي أغلب الناس في مجتمعنا فشلوا يعملوه، قدرت تفهم مقولة من أكتر المقولات اللي صعب الناس تعرف تطبقها وهي لا تربوا أولادكم كما رباكم آباؤكم، فقد خلقوا لزمان غير زمانكم، أمي عارفة كل أسراري وملجأ ليا في أي أزمة.

وتابع محمد عطية: مهما كبرت بفضل ضعيف من غيرها، أي حاجة وصلتلها وأي حاجة قدرت أحققها هي كانت سبب مباشر فيها، أمي هي الشخص اللي فضل مؤمن بي حتى في الوقت اللي أنا فيه فقدت الأمل والثقة في نفسي، أول مكالمة تليفون لأي شغل بيجيلي بتكون ليها، الدعوة اللي بتدعيهالي في آخر كل مكالمة قادرة تحول أي مشكلة أو هم لشيء سهل وبسيط.. سامية أكتر حد فاهمني ومستحملني بكل عيوبي وأخطائي.

تابع مواقعنا