الجمعة 19 أبريل 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

بسبب قصاد الخمسة إحنا تلامذة.. جماهير الزمالك يشنون هجومًا على حماقي | فيديو

محمد حماقي
فن
محمد حماقي
الأحد 07/نوفمبر/2021 - 11:02 م

تسبب الفنان محمد حماقي في حالة من الغضب الواسعة لدى جمهور ومشجعي الزمالك، وعبر كثيرون عن استيائهم الشديد من سخرية حماقي من خسارة الزمالك أمام الأهلي بخماسية مقابل ثلاثة، في لقاء القمة 123 الذي أقيم في الجولة الثالثة لمسابقة الدوري.

وتداول مستخدمو مواقع التواصل الاجتماعي مقطع فيديو يوثق ظهور حماقي في إحدى حفلات الزفاف يداعب جمهوره بتغيير أغنيته الشهيرة قصاد الغمزة إحنا تلامذة، إلى قصاد الخمسة إحنا تلامذة في إشارة إلى خسارة الزمالك للهزيمة من الأهلي  بخماسية مقابل ثلاثة.

وكتب أحد المتابعين: المهم إن عزيز الشافعي (الزملكاوي) هو اللي ملحن ومألف أغنية (قدام الغمزة احنا تلامذة) اللي حولها محمد حماقي (قدام الخمسة إحنا تلامذة) المفروض عزيز الشافعي ياخد موقف من الشخص ده.

وكتب آخر: نتمنى توقف التعامل مع حماقى بعد واقعة قصاد الخمسة احنا تلامذة، هو بيقول قصاد (الخمسة) إحنا تلامذة أحلى من الأغنية الأصلية.

فيما جاءت بعض التعليقات الساخرة كالتالي: وكمان حماقي هيتحاكم، بيقول لك قصاد الخمسة إحنا تلامذة، لسه شايفة فيديو لحماقي بيقول قصاد الخمسة احنا تلامذة.. والطعنة جاتلي في قلبي المرادي.

وعلق آخرون كالتالي: أغنية حماقي وهو بيقول قصاد (الخمسة) إحنا تلامذة أحلى من الأغنية الأصلية، حبيبي ياحماقي ترقص قصاد الخمسة إحنا تلامذة، الزمالك هيرفع قضية على حماقي.

عزيز الشافعي يدافع عن محمد حماقي

في السياق ذاته، دافع الملحن عزيز الشافعي، عن محمد حماقي بعد الهجوم الشديد الذي تعرض له، مشيرًا إلى أن حماقي لا يريد أن يغضب أحد وأنه قدم الفيديو لجمهور الزمالك.

وكتب عزيز الشافعي عبر حسابه بموقع تويتر: حماقي من أكثر الناس المحترمة واللطيفة جدا وما بيحبش أبدًا يزعل حد والفيديو ده بيغني للزمالك رغم أنه أهلاوي وعملها كذا مره بعد كل بطولة أو مناسبة.
واستكمل: بكتب الكلام ده عشان ردود الأفعال اللي شوفتها على فيديو لغنوة زيها مين ف فرح وهو كان مقصود بيه العبد لله طارق أخو حماقي عشان طبعا احنا الاتنين زملكاوية وكان بينا رهان.

وانهى حديثه كاتبًا: ياريت الناس تتقبل الأمور دي ببساطة، وأنا مقدر لو ناس زعلانة بس الحقيقة ودي شهادة حق هو من أكتر الناس المحترمة ومش مقصود منه أبدا أي إساءة، بالعكس خالص.

تابع مواقعنا