الثلاثاء 30 أبريل 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

كارتيرون: تحدثت مع بن شرقي على التجديد وهذا كان رده.. ولبيب عمل اللي عليه

بن شرقي
رياضة
بن شرقي
الثلاثاء 16/نوفمبر/2021 - 08:51 ص

علق الفرنسي باتريس كارتيرون على عدم تجديد أشرف بن شرقي مع نادي الزمالك خاصة وان عقده ينتهي مع الفريق مع نهاية الموسم الحالي ويحق له التوقيع مع اي نادي مجانًا خلال فترة الانتقالات الشتوية المقبلة.

وقال كارتيرون خلال تصريحات تلفزيونية: كلمت  بن شرقي على التجديد هو بيحب الفريق ومبسوط،وكابتن حسين لبيب عمل كل اللي يقدر عليه علشان يجدد له ولكن اشرف بن شرقي عنده27 سنة وطبيعي يفكر  كويس لان دي خطوة مهمة.

وأضاف: احنا مركزين في ال3 مباريات القادمة والتجهيز لهم مش سهل لان ف لعيبة دولية وكانوا مع المنتخبات معسكر الامارات جيد وتجهيز جيد للفريق ولكن مفيش تركيز فيه علشان لسه بدري.

وأوضح: فيه نقطة ايجايبه لاستبعاد طارق وزيزومن المنتخب علشان يريحوا لانهم كانوا مرهقين واعتقد إنه ليس استبعاد نهائي وسيتم ضمهم مرة اخرى.

وأضاف: اهم حاجه كانت فترة الراحة للاعبيين بعد خسارة القمة وحظنا كان وحش وعملنا اخطاءكتير وكان ف سوء توفيق الاهلي  مكتش قوي لكن كان موفق ولازم نعيد حساباتنا ونصحح الاخطاء.

وأكمل: موجود مع الزمالك ولن اعلق ع الشائعات التي تتردد اعتادت الفترة الاخيرة ع الشائعات عبرالسوشيال ميديا ع الفريق والادارة والجهاز.

وشدد كارتيرون في نهاية حديثه: انا كمدرب للزمالك هناك عروض ولكن مفيش مفاوضات انا متعاون مع حسين لبيب وبيتعامل معي بشكل جيد وعلشان ف نتايج وانا مدرب الزمالك في عروض لكن مفيش مفاوضات وانا مرتاح هنا.

تابع مواقعنا