رئيس التحرير
محمود المملوك

دنيا سمير غانم توجه رسالة لـ نيللي بعد حديثها عن والدها في القاهرة السينمائي: ابتسمت وبكيت

دنيا سمير غانم
دنيا سمير غانم

أعربت الفنانة دنيا سمير غانم، عن سعادتها بتكريم الفنانة الكبيرة نيللي ومنحها جائزة الهرم الذهبي، بمهرجان القاهرة السينمائي الدولي بدورته الـ43.

وكتبت الفنانة دنيا سمير غان على حسابها الشخصي بـ انستجرام: الأيقونة العظيمة نيللي ألف مبروك تكريمك في مهرجان القاهرة السينمائي الدولي، أسعدتي الوطن العربي كله بجمالك وروحك الطفولية الدائمة ما شاء الله ورشاقتك وأناقتك، ولما اتسألتي مين أكتر حد بيضحكك فقولتي سمير غانم طبعا أثرتي فيا جدا وابتسمت وبكيت في نفس الوقت لكن حسيت بأنه هيفضل موجود جوانا كلنا بأعماله وبروحه المبهجة ربنا يرحمه يا رب، بشكرك أنك خلتينا نشوفك.


وأضافت: نورتي الدنيا وكنتي وحشانا أوي، وأما عن الفنان الراقي جدا الأستاذ سمير صبري، أبهرتنا بحضورك وخفة دمك كالعادة وحبك ودعمك الدائم لزملائك من كل الأجيال، ويمكن دي معلومة ناس كتير مايعرفوهاش وهي أني أول مرة غنيت في انترفيو في حياتي كان مع  سمير صبري، في برنامجه الذي لن يتكرر هذا المساء والمرة التانية في ظهوري معاه في هذا المساء، بردو غنيت ومن الحلقة دي شافني الأستاذ المؤلف مجدي صابر، والأستاذ المخرج العملاق محمد فاضل، ومثلت في مسلسل للعدالة وجوه كثيرة، مع أستاذنا كلنا النجم يحيي الفخراني.

وتابعت: وأعظم أم وفنانة النجمة دلال عبد العزيز، والقديرة رجاء الجداوي، اللي عمرنا ماهننساها ربنا يرحمهم يا رب وزميلي العزيز جدا الفنان أحمد زاهر، ومجموعة كبيرة من النجوم اللي اتشرفت بالعمل معاهم في بداية مشواري الفني، أسفة إني بطول عليكم ولكن استحملوني في المرحلة دي من حياتي اتعلمت إني لو حسيت إحساس صادق ناحية أي حد إني لازم أعبر عنه فورا لإن ده شيء هيسعدني أنا أولا قبل ما يسعده.. شكرا للجمهور العظيم اللي بيستحملني ويستحمل كل مشاعري لأنهم أهلي.

عاجل