رئيس التحرير
محمود المملوك

القاتل الخفي.. مصرع فتاة خنقًا خلال استحمامها في كرداسة

جثة-أرشيفية
جثة-أرشيفية

لقيت فتاة مصرعها خنقا، في أثناء الاستحمام داخل دورة المياه بعد استنشاقها بخار ماء، داخل شقتها في كرداسة.

 

تفاصيل الواقعة 

 

تعود تفاصيل الواقعة، عندما تلقى قسم شرطة كرداسة من غرفة النجدة بالعثور على جثة فتاة داخل دورة المياه بشقتها، على الفور انتقل رجال المباحث لمكان الحادث، وبالفحص تبين وجود جثة فتاة تبلغ من العمر 16 عاما، ولا توجد أي إصابات ظاهرة.
وبعمل التحريات، تبين أن الفتاة اختنقت في أثناء الاستحمام داخل دورة المياه ولا شبهة جنائية، وتحرر المحضر اللازم بالواقعة وتولت النيابة التحقيقات.

من ناحية أخرى، لقيت فتاة مصرعها على طريق محور الفريق إبراهيم عرابي، الذي يقع في محيط منطقة مدينة السلام، وذلك في أثناء مرورها من على الطريق عقب خروجها من مدرسة قباء الإعدادية.

شهود العيان على الحادث

وقالت إحدى شهود العيان: أنا كنت مستنية بنتي تخلص درسها عند الطريق، وفجأة ببص لقيت حاجة طايرة فوق وقعت على الطريق تحت، لقيت بنت وقعت على وشها ومافيش 3 دقائق ودمها كان مغرق الطريق كله، والناس جابوا ملايات عشان يغطوها لحد ما أهلها وصلوا وخدوها.

كما أوضحت إحدى شهود العيان، أنها لا تطلب شيء صعب ولكنها تريد طريق ممهد أو كوبري مشاة من أجل العبور من عليهما دون وقع أي حوادث أو خسائر.

 

وتابعت حديثها: أنا ست على الله وبشتغل عشان أساعد جوزي ونكفي مصاريف مدارس عيالنا، فـ مين هيوديهم ويجيبهم من المدرسة، منقدرش حتى ندفع ثمن توكتوك يودي وتوكتوك يجيب، إحنا عاوزين كوبري بس عيالنا تعدي من عليه والناس الكبار كمان يعدوا عليه، أنا كمان معايا 4 عيال بعديهم من الطريق ده وببقى خايفة عليهم.

عاجل