رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
دين وفتوي

طعن زميله بمفتاح وكسر جمجمته.. محاكمة نجم ذا فويس أمام الجنايات اليوم

نجم ذا فويس معاذ
حوادث
نجم ذا فويس "معاذ عيسى"
الثلاثاء 25/يناير/2022 - 07:22 ص

تعقد محكمة جنايات الطفل بالأميرية اليوم أولي جلسات محاكمة الطفل معاذ محمد أحمد عيسى نجم ذا فويس كيدز، لاتهامه بالشروع فى قتل الطفل حسن شريف محسن بمفتاح استقر داخل رأسه بمنطقة حلوان.


وفي مسبق أمرت جهات التحقيق حوادث حلوان الكلية إحالة القضية رقم 12829 لسنة 2021، المتهم فيها الطفل نجم ذا فويس كيدز، إلى محكمة جنايات الطفل، لاتهامه بالشروع فى قتل الطفل حسن شريف محسن بمفتاح استقر داخل رأسه بمنطقة حلوان.

نجم ذا فويس "معاذ عيسى"

 

وكشفت تحقيقات قضية رقم 12829 لسنة 2021 المعروفة إعلاميا بواقعة نجم ذا فويس كيدز والمتهم فيها الطفل معاذ محمد أحمد عيسى 14 سنة طالب في الصف الثالث الإعدادي بالتعدى على الطفل حسن شريف محسن بمفتاح الذي استقر داخل رأسه وانكر المتهم أمام رجال التحقيق اتهامات التعدي وإصابة المجني عليه بالمفتاح في رأسه وأنه كان يدافع نفسه على حد قوله وأن هذه المفاتيح كانت تخص بيته.

 

وتابع المتهم:"اللي حصل إنه يوم الاثنين 7 يونيو 2021 كان آخر يوم في امتحاناتى وكنت ماشي وقابلت واحد صاحب جراج جمبي اسمه جمال فهو قبل كده كان قلي السطح عالي هو كان بيهزر وانا معرفش معنى الكلمه دي ايه ويوم الواقعة هو كان واقف في الشارع قدام الجراج وانا كنت واقف قدامه وطالع البيت ومعايا المفاتيح بتاعتي في أيدي فأنا لما شوفته قولتله نفس الجملة اللي هو قالهالي السطح عالي.

 

 وكان في نفس الوقت المدعو حسن شريف واقف قدام العماره عندهم عشان احنا الاتنين ساكنين جمب بعض فلقيته بيقولي خد يالا تعالى هنا وانت تقصد مين بالجملة دي ف قولتله انا بتكلم مع جمال مش بتكلم معاك مقصدكش.

 

 فلقيته زقني في صدري فقلت له نزل ايدك يا حسن وبعدين راح زقني تاني وكان معاه واحد صحبه انا معرفوش لقيته بيحاول يمسكني في الوقت اللي كان حسن بيزقني وانا لقيت حسن ضربني بالبوكس في وشي في النضاره اللي كنت لابسها في عيني.

 

 العدسة بتاعتها اتكسرت وانا نظري ضعيف وانا مش بشوف من غير نضاره وبعد كده لقيته جاي يضربي بالروسية بدماغه في وشي فأنا حاولت اصد الضربة بأيدي اللي كان فيها المفاتيح.

 بالصدفه لقيت مفتاح منهم دخل في دماغه وانا مكنتش اقصد إنه يتعور لاني كنت بصد ضربه الروسية بتاعته وبعدين جيت على القسم وجيت على هنا النهارده وهو ده اللي حصل".