رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
دين وفتوي

سوسن بدر: لازم أتعلم من الشباب عشان مصديش.. ولآخر لحظة في حياتي هفضل أحترم الجمهور

سوسن بدر
فن
سوسن بدر
السبت 26/نوفمبر/2022 - 04:03 م

كشفت الفنانة سوسن بدر، أسباب نجاحها خلال الفترة الماضية، وقدرتها على مواكبة العصر الحديث، مؤكدة أن الفنان الحقيقي لا يختفي عن الساحة الفنية بينما النجم يختفي.

وقالت سوسن بدر، في ندوة تكريمها على هامش فعاليات الدورة السابعة لمهرجان شرم الشيخ الدولي للمسرح الشبابي، إنه وجودها وسط مجموعة من الفنانين الشباب والجمهور مهم بالنسبة لها، معقبة:  النجم يختفي لكن الفنان الحقيقي مش بيختفي ووجودي كمان في وسطكم بيديني شباب وطاقة.

تكريم سوسن بدر في مهرجان شرم الشيخ

واستكملت سوسن بدر: أنا من جيل مختلف عن جيلكم مكنش عند موبيل ولا نت لو أنا مفهمتش إنتوا بتفكروا إزاي مش هعرف أتعامل وهقعد في بيتنا وهقفل على نفسي.

وتابعت سوسن بدور: أنا كمان مهم جدًا إني أشتغل مع  الشباب علشان مصديش، وأعرف اللغة الحديثة شكلها إيه كل ده مهم  بالنسبة ليا، أنا مبحبش حد في حياتي قد أولادي وشغلي ويجب أحترام عقلية الجمهور، وحبوا شغلكم أوي، ولآخر لحظة في حياتي هفضل أحترم الجمهور.

أعمال سوسن بدر

يذكر أن سوسن بدر، شاركت في مسلسل أبو العروسة الجزء الثالث، وحققت من خلاله نجاحًا جاهيريًا كبيرًا في العالم العربي، ودارت أحداثه حول عبد الحميد، الذي يواجه العديد من الأزمات بعد خروجه على المعاش منها: مشكلة زواج ابنته هاجر التى ما زالت تدرس بالجامعة، وتخوفاتها النفسية، ومشاكل ابنته الكبرى زينة مع زوجها طارق، إضافة إلى مشكلة ابنه أكرم مع خطيبته وقراره لترك العمل، وكذلك مشاكل ابنه الأصغر مرزوق.
 وضم العمل نخبة من أبرز الفنانين، منهم: سوسن بدر، سيد رجب، الأء الشريف، محمود خحافظ، محمد عادل، نرمين الفقي، مدحت صالح، وهو من إخراج هاني كمال.

تابع مواقعنا