رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
دين وفتوي

محمد عماد: وايتي هتعمل حاجة تساعد بيها الناس لكن مساعدتنا لبلدنا إننا نقدم جودة كويسة

محمد عماد
صحة وطب
محمد عماد
الأحد 27/نوفمبر/2022 - 08:27 م

قال الدكتور محمد عماد، استشاري طب الأسنان بمستشفى قصر العيني، إنه يجب البحث عن جودة معدات ومستلزمات الأسنان بدلا من البحث عن السعر الرخيص.

تخفيضات دون التأثير على الجودة

وأضاف استشاري طب الأسنان: لكي يرتفع اسم بلدنا، يجب أن تكون الخدمة عالية، مؤكدًا أن عيادات الأسنان وايتي ستخفض الأسعار قليلا حتى نهاية الشهر المقبل دون التأثير على الجودة والخدمة المقدمة.

وأردف قائلا: يجب الاهتمام بالكواليتي، سواء الزراعة أو الفينيرز أو حتى حشو العصب، وإحنا قررنا إننا هنعمل زراعة الأسنان بأسعار مناسبة دون أن تؤثر على جودتها، وهنطبق زراعة هاي كواليتي ألماني للمرضى، وكل ما الكواليتي بقت عالية، كل ما كانت زراعة الأسنان أفضل، والعظام بتاعت الأسنان هتمسك فيها بشكل أقوى وفرصة فشل الزراعة هتقل جدا.

أعلى كواليتي بالعالم

وأكد عماد: المرضى هتاخد أعلى كواليتي في العالم مش بس في مصر، وهتبقى قافلة على اللثة بشكل كويس ومش هتسمح بدخول الأكل، وهيتعمل تخفيضات على المواد اللي بنعملها بإيدينا.

وأكمل: هنعمل حاجة نساعد بيها الناس، ولكن مساعدتنا لبلدنا إننا نقدم جودة كويسة، وهنعمل أعلى مستوى من الدعامات، وكل التخفيضات هتبقى من غير ما تؤثر على الجودة والخدمة.

 

وشرح الاستشاري الفرق بين ابتسامة الفنان عادل إمام والفنانة نجلاء فتحي، فقال في فيديو سابق: في ناس بتبقى فاكرة إن الابتسامة العريضة أو الفم الكبير بتبقى عيب، بس هي مش عيب، وأكبر مثال حي على تلك الابتسامة العريضة الفنان عادل إمام.

وأضاف استشاري طب الأسنان: عادل إمام لما يبتسم تحس إنه بيضحك والدنيا كلها حواليه بتضحك، لأن سنانه كلها بتبان، المشكلة في تصميم الابتسامة للي عندهم ابتسامة واضحة، إننا بنحاول نخلي الأسنان شوية أعرض من الطبيعي، أما ابتسامة الفنانة نجلاء فتحي اللي لما بتبتسم، الدنيا كلها برضو بتبتسم حواليها، ولكن عدد الأسنان اللي بتبان بيبقى أقل.

تابع مواقعنا