رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
دين وفتوي

محمد رمضان: راقبت مخرج في صوت القاهرة ومشيت وراه للعباسية لأتعرف على شخصيته ويقبلني في المسابقة

محمد رمضان
فن
محمد رمضان
الأحد 01/يناير/2023 - 12:04 ص

روى الفنان محمد رمضان موقفًا له في إحدى المسابقات في صوت القاهرة، موضحا أنه راقب المخرج المسؤول عن المسابقة، حتى يتعرف على شخصيته ودون كل ما يحب هذا المخرج ويكره، حتى يقبله في المسابقة.

وتحدث محمد رمضان على هذا الأمر، خلال لقاء تلفزيوني له، حيث قال: روحت مقابلة في صوت القاهرة، لقيت زحمة وقفت من 10 الصبح لـ1 الظهر، لكن فوجئت بيقولوا اللي مش طالب في معهد فنون مسرحية يروح.

وتابع رمضان: فضلت واقف ومشيت لحد ما المخرج المسؤول خرج ومشيت وراه لحد العباسية، خايف أكلمه، مكنش واخد باله، قابل صاحبه على القهوة، كان معايا شنطة فيها صوري طلعت أجندة وكتبت عليها كل كلامه، قال إن أفضل واحدة تمثل الأم فردوس محمد، أنا زملكاوي بس أحب أحمد أبو مسلم، كتبت كل حاجة بيحبها.

وأضاف رمضان: تاني يوم رحت ودخلت أول واحد، قلت له عارف أنك مش هتختارني زي ما ليش نصيب في الدنيا كلها، قلت له أنا عارف أني مختلف شايف أن أحسن واحدة تعمل دور الأم مثلًا الفنانة فردوس محمد، قلت كل كلامه، الراجل حس أنه قاعد قدام نفسه فقبلني.

كما أكد رمضان أن أهم فرصة حصل عليها في حياته، كانت من الفنان الراحل سعيد صالح: متشتغلتش غير لما سعيد صالح أداني فرصة دخلت بطريقة غير شرعية،  كل فرصة مجاتليش من طبق على فضة.

تابع مواقعنا