السبت 15 يونيو 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

رانيا محمود ياسين: لما بدخل المسرح القومي بحس إن كل طوبة وعامل بيقولولي بنحب أبوكي

أسرة الراحل محمود
فن
أسرة الراحل محمود ياسين
الأحد 15/أكتوبر/2023 - 10:37 م

أعربت الفنانة رانيا محمود ياسين، عن حزنها الشديد لفقدانها والدها الفنان محمود ياسين، الذي حلت أمس ذكرى وفاته الثالثة أمس السبت.

وقالت رانيا محمود ياسين، في حفل تكريم اسم والدها الراحل بالمركز القومي للمسرح والموسيقى والفنون الشعبية: مش عارفة ليه الذكرى دي وجعاني كأن لسه حاصل، أنا بكتم دموعي خلاف عمرو محمود ياسين النهاردة.

وتابعت رانيا محمود ياسين: المسرح القومي كل ما بدخله بشعر أن كل طوبه بتقول أنا بحب محمود ياسين، وكل عامل بيقولي أنا بحب أبوكي.. المسرح ده كان بيته.. الله يرحمه قبل ما نروح المقابر زارني في المنام وكان سعيد أننا بنزوره.

ومن جانبه تحدث الفنان محمد رياض، عن الفنان الراحل محمود ياسين والد زوجته الفنانة رانيا محمود ياسين، قائلًا: كلنا  عارفين أن محمود ياسين فنان عظيم.. وهحكي عن موقف جمعني بمحمود ياسين في مسلسل التوبة والمفروض كان في مشهد أنا كنت بجسد شخصية ابنه اللي مغلبه والمشهد كان هيضربني بالقلم.. قالي لا وأنا قلتله اضربني عادي.. ألحيت عليه قالي أنا لو ضربتك بالقلم ق عمرو ابنك هيفضل فكرلي الموقف ده العمر كله.. علمني إزاي أهتم بـ بيتي وأسرتي.

عمرو محمود ياسين بعد عرض فيلم تسجيلي عن والده: بكيت ومقدرتش أمسك نفسي

كما أجهش الفنان عمرو محمود ياسين بالبكاء في أثناء مشاهدة الفيلم التسجيلي الخاص بوالده في حفل تكريم اسمه، وعلق قائلًا: شوفت الفيلم التسجيلي وتأثرت وطول الفيلم ببكي ومقدرتش أمسك نفسي، لأني شوفت مشوار عظيم لأب عظيم هو مش مجرد أب.. جزء من ملامحه بفتكره وسايب أثر.. بشكر إيهاب فهمي لأنه أول واحد بيبادر بالاحتفال باسم محمود ياسين.

تابع مواقعنا