الأحد 16 يونيو 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

فقد تركيزه.. ميدو يعلق على رحيل أوسوريو عن الزمالك ويشيد بمعتمد جمال

أحمد حسام ميدو
رياضة
أحمد حسام ميدو
الإثنين 06/نوفمبر/2023 - 10:09 ص

علق أحمد حسام ميدو، على رحيل الكولومبي خوان كارلوس أوسوريو المدير الفني لفريق الكرة الأول بنادي الزمالك عن قيادة الفريق بقرار من مجلس الإدارة.

تصريحات ميدو عن أوسوريو ومعتمد جمال

وقال أحمد حسام ميدو في تصريحات تلفزيونية: أوسوريو مدرب محترم، وكان جاي الزمالك مركز بنسبة 100%، اليوم اللي ابتدا ميحصلش على فلوسه في وقتها، فقد تركيزه، ورغم المحاولات اللي الناس الزملكاوية عملوها ولكن تأخر فلوسه كانت سبب في عدم تركيزه، والراجل حالته الذهنية اختلفت بسبب فلوسه المتأخرة.

وفي سياق متصل، قال ميدو: معتمد جمال مدرب محترم واوعوا تربطوا بين رحيله عن المقاولون وتدريبه للزمالك، ووالله والله اللحظة اللي رحل فيها معتمد جمال عن المقاولون مكانش يعرف إنه رايح الزمالك.

كما أثنى أحمد حسام ميدو، على قرارات مجلس إدارة نادي الزمالك قائلًا: قرارات مجلس إدارة نادي الزمالك، تاريخية، تقدر تبني عليها للمستقبل، قرارات بتاعة رجالة مبتخافش، وقرارات بتقول إن مجلس الزمالك بيعمل اللي عليه والنتائج والباقي بتاع ربنا.

واختتم ميدو: في ناس كانت ممكن تخاف تاخد قرارات زي دي، لكن أنا كان عندي ثقة في حسين لبيب ومجلسه المحترم، إنه مش هيخاف ياخد قرارات تكون في مصلحة الزمالك، بوجه كل التحية لمجلس الزمالك على قرارات انهاردة خاصة فيما يخص عرض فتوح وصبحي والزناري للبيع.

تابع مواقعنا