الجمعة 29 مارس 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

الفنانة إيمان السيد تشكو قلة العمل.. وتؤكد: “كان نفسى فى موسم من أبو 80 مسلسل” (صورة)

القاهرة 24
فن
السبت 24/نوفمبر/2018 - 02:15 م

بعد الإعلان عن ابتعاد عدد كبير من نجوم الدراما والسينما، عن المشاركة في  الموسم الرمضاني لعام 2019، ولسبب غير معلوم حتى الآن، واعترض بعض منهم على هذا القرار وحاولوا معرفة السبب في ذلك، كان على رأسهم الفنانة غادة عبدالرازق التي قامت بطرح سؤال تحاول أن تعرف سبب ابتعادها عن المشاركة في هذا الموسم، وذلك من خلاله على حسابها الشخصي على مواقع التواصل الإجتماعي.

وعلى هذا السياق نشرت الفنانة “إيمان السيد” على حسابها الشخصي “الفيس بوك” تستعجب عن الحال الذي وصلت إليه، وتوقفها عن المشاركة في أي عمل خلال هذا الموسم، وتدهور وضعها المادي، لكن كل ذلك في أطار كوميدي، كما عودت جمهورها بخفة دمها وأطلالتها المبهجة دائماً.

تقول إيمان:”كان نفسي ف سيزون من ابو ٨٠ مسلسل واشتغل في تلاتة منهم.. واحد كوميدي وواحد تراجيدي والتالت أكشن وأروح وأجي قدام صحابي وأهلي وجيراني.. ويقولوا اللي عندها تصوير راحت.. اللي عندها تصوير جت واقعد مع المخرج المنفذ عشان يظبطلي الاوردر ويقولي انتي معانا بكرا اقوله مش هينفع أنا استلمت أوردر من التانيين فيبتسم ويقولي سيبيها علي الله اقوله ونعم بالله.. واروح تانى يوم الاقيه مشتكيني في النقابة.. والنقابة تتصل بيا ويقولولي عاملة مشاكل ليه يا إيمان.. والزملا يقولوا:اللي عاملة مشاكل راحت.. اللي عاملة مشاكل جات والناس يعرفوا اني اشتغلت فيطلبوا مني القسط اقولهم والله ما بنقبض..واروح للإنتاج اطلب دفعة يقولوا مافيش اقولهم مش مهم انا.. بس قبضوا المساعدة.. والمساعدة تقبض وتيجي تقولي مش محتاجة حاجة يا استاذة فتصعب عليا نفسي واعيط.. ياه كانت أيام حلوة”.

تابع مواقعنا