• بحث عن
  • لحظة دخول ضابط المفرقعات لمنزل انتحاري الدرب الأحمر (فيديو)

    محمد سمير

    نشر خالد أبو بكر المحامى، وضابط الشرطة السابق، مقطع فيديو لضابط المفرقعات أثناء اقتحامه أحد المنازل أمس، بمنطقة جامع الأزهر لتمشيط المنطقة من المفرقعات، عقب تفجير انتحاري نفسه بشارع الدرب الأحمر بعبوة ناسفة، بمنطقة الغورية والجامع الأزهر، بعد محاولة زرع العبوة ناحية رجال الأمن الموجودين بالمكان.

    وكتب أبو بكر علي صفحتة علي موقع التواصل الاجتماعي “فيس بوك”، « الإصرار اللي في عينك والإقدام اللي في لغه جسدك يا أحمد بك يا رشاد يخليني متطمن علي مصر».

    https://www.facebook.com/ECASPOX/videos/369586580298499/?t=17

    وتابع «بأمانه ربنا وبدون كذب أو تسرع تاخد كام وتشتغل الشغلانه دي؟ تاخد كام وتكلف إنك تدخل كل يوم بيت شكل أو مكان شكل وأنت عارف أنه متلغم ومعمول شرك خداعي ممكن ينفجر في أي وقت ونسبه تفكيك القنبله لا تتعدي 20% ومع ذلك تلبس بدلة مهمتها إنها تحافظ علي أشلائك وتروح تففككها؟ أنا شخصيا ما أشتغلش الشغلانة دي لو حقبض مليون جنيه في الشهر».

    يذكر أن فجر انتحارى نفسه ناحية شارع الدرب الأحمر بعبوة ناسفة، بمنطقة الغورية والجامع الازهر، بعد محاولة زرع العبوة، واسفر الانفجار عن عدد من الإصابات أبرزهم لأمين شرطة فى حالة خطرة، وتم نقل المصابين إلى المستشفى لتلقى العلاج.

    عاجل.. انفجار عبوة ناسفة خلف الجامع الأزهر يسفر عن إصابات بالغة

    الوسوم

    اترك تعليقاً

    لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

    زر الذهاب إلى الأعلى

    إغلاق