• بحث عن
  • فيفي عبده لمنتقديها: “ربنا مش هياخدني وحياة أمك” (صورة)

    سهر عوض

    كشفت الفنانة فيفي عبده عن سبب تعرضها لوعكة صحية في الفترة الأخيرة، من خلال ظهورها في لايف نشرته على صفحتها الرسمية بموقع التواصل الإجتماعي “فيسبوك”

    وقالت فيفي:” أن جمهورها وأصدقائها يلقبونها بملكة السعادة وملكة الإيجابية، بينما هي تحاول إرضاء الناس وإعطائهم السعادة، لتحصل في المقابل منهم على الأهتمام”.

    أول تعليق لفيفي عبدة بعد تعرضها لـ”وعكة صحية” (صورة)

    وأما عن أهتمامها بالمرض فقالت:” دايماً بقول مش عايزة أعرف أنا عندي إيه، مبحبش أقول أنا عيانة، عشان لما تعرفي أنك عيانة هتعيي أكتر، كمان الشكوى لغير الله مذله”.

    ووضحت كيف أدركت أنها مريضة  فقالت :” كنت بصور الكليب مع الفنان رامي عياش في لبنان، كنت زهقانه ومش مبسوطة على عكس طببيعتي”.

    سبب المرض

    ويرجع سبب التعب لدى الفنانة فيفي عبده إلى المداومة على نظام تخسيس معين يجعلها أيام بدون غذاء، تعيش على شرب المياه فقط، وأجرت عدد من التحاليل، وتفاجئت بوجود أنيميا حادة.

    حقيقة عمل سحر

    كما وجه لها سؤال من متابعيها عن سبب هذا التعب ، من الممكن أن يكون خلفه أعمال سحرية فردت فيفي قائلة :” مرة واحده فعلا لقيتني مش قادرة أقف على رجلي، مش عارفة أتعملي عمل ولا إيه، مبأمُنش بيها بس فيه ناس بتضر غيرها عادي، وغير كدا عندي أكياس أعمال في البيت”

    وعن الذين تخلوا عنها في تعبها فقالت: في تعبي دا، بيظهر قد ايه الأنسان غالي على الناس أو مش غالي، طلعت غالية عند ناس كتير، وناس بسيطة أوي مش هقول مين، وبعدين محدش عارف ربنا هيدي كل واحد إيه”.

    رسالة قوية لمنتقديها

    وحرصت على توجية رسالة قوية لمتابعيها وكل من أساء لها :” انا بلاقي سعادتي في الرقص هو رياضتي، وأي حد كتبلي كومنت وحش وأنا عيانه،  أنا مبعملش كنترول ع لساني، اللي في قلبي على لساني، واللي حواليا بيقولي أني طيبة وتلقائية”.

    وأضافت:” الناس مبقاش عندها حرمانية، بقى كله بيتمنظر على الميديا، بالفلوس وقلة الأدب، مبقاش في خصوصية، أو حتى أحترام، مبقاش في خشا، العين البجحة دي مكانتش موجودة، الناس كانت زمان بتتواصل مع بعضها بأحترام، مكنش فيه الوقاحة دي”.

    وقالت:” اللي بيشتم من ورا الجهاز،  اطلع قول ناجح في ايه قاعد بس ورا الاجهزة اللي بتدمر الناس بيها ، الميديا جميلة بتقربنا من الناس وجميلة اللي بيقول كلمه حلوه ربنا بيقوله بالمثل و الوحشة بتقعد له”.

    الفنانة فيفي عبده تنشر أول صورة بعد تماثلها للشفاء من الوعكة الصحية

    واختتمت حديثها:” كان عندي فرصة اقرأ كل الشتايم،  عايز تنتقدني انتقدني في فني حاجه تخص شغلي مش حياتي الشخصية،  ملكش دعوة بيها لما تكتب ربنا ياخدك ربنا مش هياخدني وحياة امك، عايزين تعرفوا سر تجارتي مع الله مش مع العبد، أنا بديكم السعاده بطريقتي برقص بضحك بقول كلمة حلوة كله طبعا بيقلدني دلوقت مش مشكلتي أني تلقائية”.

    لايف فيفي عبده
    الوسوم

    اترك تعليقاً

    لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

    زر الذهاب إلى الأعلى

    إغلاق