السبت 20 أبريل 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

محمود البزاوى لـ”القاهرة24″ عن “أفيش كازابلانكا”: “إبنى يكتب اللي عايزة”

القاهرة 24
أخبار
الأربعاء 17/أبريل/2019 - 11:44 م

قال الفنان محمود البزاوي، إنه ليس لديه مشكلة فى عدم وجود صورته علي أفيش فيلم كازابلانكا، مؤكداً أنه ذلك لا يعنيه تماما، قائلا:”أنا مهتم بدوري فى العمل أكثر من أي شئ أخر”. 

وأضاف البزاوى،  في تصريحات خاصة لـ”القاهرة24″، وبالنسبة لما كتبه نجله عن وجود مشكلة لعدم وجود صورة والده على “الأفيش” عبر صفحته الرسمية على موقع التواصل الإجتماعى، قائلا: “إبني يكتب اللي هو عايزه وده يخصه فقط”.

يذكر أنه تداول خلال الأيام الماضية وجود مشكلة بين محمود البزاوي وصناع عمل الفيلم لعدم وجود صورته بعد طرح “الأفيش” الرسمي للعمل.

ومن ناحية أخري يشارك “البزاوي” في موسم دراما رمضان القادم من خلال  ثلاث أعمال وهم “الزوجة ال18″ مع النجم حسن الرداد و”علامة استفهام” مع النجم محمد رجب و”أبو جبل” مع النجم مصطفي شعبان .

 يذكر أن فيلم “كازابلانكا” من تأليف السيناريست هشام هلال ويشارك فى بطولته كل من أمير كرارة، غادة عادل، لبلبة، ومن إخراج بيتر ميمي.

نجل البزاوى عن الفيلم

وفى وقت سابق أعلن أكرم ابن الفنان محمود البزاوي غضبة بعد طرح بوستر فيلم “كازابلانكا” للنجم أمير كرارة والذي يُشارك فيه عدد من النجوم من بينهم والده محمود البزاوي، وذلك بعدما خرج البوستر الرسمي بدون البزاوي واكتفوا فقط بـ”أمير كرارة والتركي خالد أرغنش وإياد نصار وعمرو عبد الجليل وأحمد داش وغادة عادل”.

وحاول النجم أمير كرارة والمشهور بأخلاقه وحبه وارتباطه بزملائه، احتواء غضب أكرم ونشر بوستر آخر للفيلم، يجمعه ويقف خلفه الفنان محمود البزاوي، وعلق عليها “لو الحرب أبتدت هتزعل يا بزاوي”، وقام بمشاركة الصورة مع أكرم ووالده.

وكان قد كتب أكرم تدوينة عبر صفحته على فيسبوك قال فيها: “مبدأيا ابويا ماعندوش اي فكره عن البوست ده انا ابويا طيب و يمكن طيبته دي هي اللي كانت سبب في تأخير نجاحه و انه كتب من الباطن كتير مثلا زي ما قولت قبل كده و كان دايما بيعمل حاجات وتنجح ومفيش حد يعرف أنه له دور في نجاح العمل ده بس اللي كان بيصبره ان ربنا هيعوض”.

وأضاف أكرم: “وبعد ما قدر يوصل بدراعه للي هو فيه لسه في ناس مش مقتنعه بي .. بس ده حقهم لان مفيش حد عليه اجماع بس طالما مش مقتنع بحد يبقى ماتحرجوش وابعد عنه أحسن لأنه في نظرك مش الشخص اللي يفيد .. في رأي الشخصي ناس كتير بتعرف تتصور بس مش الكل بيعرف يمثل .. و اسف لو كنت منحاز اوي في كلامي لابويا بس زي ما قولت ده ابويا اللي نجاحه بيسعدني اكتر ما بيسعدني نجاحي”

وأختتم كلامه: “ملحوظة: أبويا قالي انه عامل دور مهم في الفيلم ده.. و يمكن بيكدب عليا و طالع كومبارس .. ساعتها ها تأسف على البوست”.

 

تابع مواقعنا