الخميس 28 مارس 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

مرتضى منصور لـ”المنيسي”: “أنا كنت باتدرب في الأخبار سنة 70 كنت أنت لسه عند أمك” (فيديو)

القاهرة 24
أخبار
السبت 25/مايو/2019 - 02:37 م

هاجم المستشار مرتضى منصور، رئيس نادي الزمالك، الكاتب الصحفي إبراهيم المنيسي، الكاتب الصحفي بجريدة الأخبار ورئيس تحرير مجلة الأهلي، وقال: ” أنا كنت باتدرب في الأخبار سنة 70 كنت انت يا منيسي لسه عند أمك”

وأضاف مرتضى في مداخلة هاتفية لبرنامج الزمالك اليوم، المذاع عبر فضائية المحور، أنه لا يمكن أن يسكت عما يُقدمه المنيسي من هجوم شديد على نادي الزمالك دون أي مبرر، ويمكن لأي شخص من متابعي جريدة الخبار يوم الجمعة أن يعرف ماذا أقول، حيث يشرف المنيسي على عدد الأخبار يومها.

وأكد مرتضى ان ابن أخت المنيسي كان ضمن صفوف لاعبي الزمالك، وقال: كان ابن اختك بيلعب عندنا ومكنتش بتقدر تتكلم، ولما مشي جاي تهاجم الزمالك”.

وتابع: ” أقسم بالله يا منيسي أنا هاعتبر دي آخر مرة، لكن بعد كده مش هسكت أبدًا على اللي بيحصل ده، إنت محتاج تسأل الكبار في الأخبار مين هو مرتضى منصور”.

كما هاجم المستشار مرتضى منصور، رئيس نادي الزمالك،الجماعة الصحفية، مؤكدًا انه هو من أكرم الصحفيين بـ4200 عضوية بقيمة 20 ألف جنيه وبالتقسيط، مؤكدًا: “مباخفش من صحفي وبأمنعهم من دخول النادي”.

وحذر “مرتضى” “المنيسي” وقناة المحور: “لو مرجعتش يا منيسي عن اللي بتعمله مش هسكت، وهاعتبر دي آخر، ولو قناة المحور وطت الصوت تاني هيبقى آخر يوم لينا في القناة”.

وتابع “مرتضى”: “أنا في المحور بدفع فلوس، ومش بشحت من حد، ولو حد وطى الصوت هيبقى آخر يوم لينا هنا”.

وأكد “مرتضى” أنه لا يخشى من “المنيسي” او من أي صحفي، حيث قال: ” انا مش بخاف من الصحفيين، ولما بطلع قرار ممنوع حد منهم يخش بيتنفذ، وفي نفس الوقت أنا الوحيد اللي أكرمت الصحفيين، فعملت 4200 عضوية بـ 20 ألف جنيه فقط وبالتقسيط.

 

تابع مواقعنا