السبت 11 مايو 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

محمد عادل إمام فى رسالة إلى جمهوره: “بفضكلم أنا نمبر وان والأعلى أجر فى مصر” (تدوينة)

القاهرة 24
فن
الإثنين 03/يونيو/2019 - 04:23 م

نشر الفنان محمد إمام عبر حسابه بموقع “انستجرام” منشور رد خلاله على اتهامه بالاعتماد على نجاح والده “الزعيم” عادل إمام في دخول الوسط الفني، مستشهداً بنسب مشاهده مسلسه الرمضاني “هوجان”.

مزج الدراما بالكوميديا بـ”حرفنة”.. هوجان يؤكد تطور موهبة محمد إمام ويستحق الأفضل في رمضان

وكتب إمام:”شئ مش سهل إن الواحد يثبت نفسه في نفس مجال أبوه، وخصوصاً لو الأب مش بس ناجح لا ده كمان عدى مرحلة النجاح ووصل لمكانة ماحدش غيرُه وصلها”.

 

View this post on Instagram

 

شئ مش سهل إن الواحد يثبت نفسه في نفس مجال أبوه .. خصوصاً لو الأب مش بس ناجح لا ده كمان عدى مرحلة النجاح و وصل لمكانة ماحدش غيرُه وصلها … اتهاجمت كتير و اتحاربت أكتر .. بس عمري ما ركزت مع أي هجوم أو إحباط .. كان كل حياتي و تركيزي في شغلي .. مجهود كبير في سنين كتير علشان أثبت نفسي في شغلانة بحبها من كل قلبي .. بس جمهورها مش بيرحم و صعب جداً ابن فنان ينجح فيها .. لحد مانتوا اللي خليتوا أفلامي من أعلى الإيرادات و مسلسلاتي من أعلى المشاهدات . شكراً لكل اللي وقف جنبي و شجعني .. أنتوا السبب بعد فضل ربنا سبحانه و تعالى اني أمضي عقد بأعلى أجر في #مصر .. و شكراً لكل اللي حاربوني .. أنتوا خلتوني أقوى بكتير ❤️?? فا خلوا بقى موضوع #الزعيم على جنب و خلونا نشوف أكل عيشنا ? علشان #اللي_جاي_ماجاش_زيه ?? #محمد_امام ⚡️ #ME

A post shared by Mohamed Emam (@mohamedemam) on Jun 3, 2019 at 6:02am PDT

وأضاف، “اتهاجمت كتير واتحاربت أكتر، بس عمري ما ركزت مع أي هجوم أو إحباط، كان كل حياتي وتركيزي في شغلي” .

قناة الحياة تحذف مشهد ديني من مسلسل “هوجان”.. ومحمد إمام يرد (تدوينة)

وتابع، “مجهود كبير في سنين كتير علشان أثبت نفسي في شغلانة بحبها من كل قلبي، بس جمهورها مش بيرحم و صعب جداً ابن فنان ينجح فيها، لحد مانتوا اللي خليتوا أفلامي من أعلى الإيرادات ومسلسلاتي من أعلى المشاهدات” .

واختتم كلامه، “شكراً لكل اللي وقف جنبي و شجعني”، أنتوا السبب بعد فضل ربنا سبحانه وتعالى إني أمضي عقد بأعلى أجر في مصر، وشكراً لكل اللي حاربوني أنتوا خلتوني أقوى بكتير، فاخلوا بقى موضوع الزعيم على جنب وخلونا نشوف أكل عيشنا “.

تابع مواقعنا