السبت 27 أبريل 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

في عيده ميلاده الـ67.. 10 تصريحات مثيرة هذا الموسم لـ مرتضى منصور

القاهرة 24
أخبار
الإثنين 17/يونيو/2019 - 01:39 م

يحتفل اليوم الإثنين 17 يونيو 2019، مرتضى منصور رئيس نادي الزمالك بعيد ميلاده الـ67 بعد أيام من تتويج الأبيض ببطولة الكونفدرالية الإفريقية.

منصور مواليد 17 يونيو 1952، ولديه 3 أبناء هم: أحمد وأمير وأميرة.

“القاهرة 24” ترصد أبرز 10 تصريحات لرئيس نادي الزمالك مرتضى منصور في عيد ميلاده الـ67:

1- مرتضى منصور لمهاجميه: “أمك بتحبني!!”

رد مرتضى منصور رئيس نادي الزمالك، على مهاجميه خلال الفترة الماضية بالقول:”مش مهم بيتكم كله يحبني.. كفاية أمك تكون بتحبني.. يبقي أنا فزت بحب أمك”.

وأضاف رئيس الزمالك: “خليك أنت مع أبوك يقعد بالليل يشرب بانجو على القهوة وتجيب صور سكس وتبص عليها من تحت.. كفايه قلة أدبكم وكفاية عليَ حب أمك!!”.

2- مرتضى منصور: “اللي عايز جروس يخلي أمه تدفع فلوسه”

أشار مرتضي منصور رئيس نادي الزمالك، إلى وجود حملة مدفوعة الأجر لضرب استقرار القلعة البيضاء، واستغلال رحيل السويسري كريستيان جروس رغم انتهاء عقده، لشن حملات تحريضية ضد مجلس الإدارة.

وتابع رئيس الزمالك أنه جاهز لفتح حساب بأحد البنوك من أجل تمويل عودة جروس، بشرط عدم تحمل خزينة النادي أى مبالغ مالية، قائلا: “اللي عاوز جروس يخلي أمه تدفع فلوسه”.

3- مرتضى منصور: أجيري أعمى القلب والبصر والبصيرة

أكد المستشار مرتضى منصور رئيس نادي الزمالك، أنه لا يعرف السبب وراء استبعاد عبد الله جمعة من قائمة المنتخب، قائلًا: “يا أجيري هل أنت بقيت أعمى القلب والبصر والبصيرة”.

“4- مرتضى منصور: “هفوق لشوبير بس بعد ما أخلص فيديو “سكسكة بتاع هوبا ويالا”

قال المستشار مرتضى منصور رئيس نادي الزمالك، إنه يعكف الآن على تجهيز فيديو سوف يٌضحك مصر كلها، وقال إن بطل الفيديو يُدعى “سكسكة بتاع هوبا ويالا”.

وأضاف رئيس نادي الزمالك، إنه يتجهز لمواجهة مع أحمد شوبير وقال: “إدوني يومين اخلص موضوع سكسكة وهفوق لشوبير”.

5- مرتضى منصور: “جروس مرضيش يلعب كهربا غير لما يبوسه من شفايفه”

قال المستشار  مرتضى منصور رئيس نادى الزمالك، إن كهربا كان خارج معسكر الفريق، لكنه طالب بضرورة دخوله للمعسكر لأنه لاعب مهم للغاية وللأسف جروس عنيد للغاية وقد وصلت لمرحلة صعبة لدرجة إنني طلب تسجيل كل جلساتي الخاصة مع جروس”.

وتابع رئيس الزمالك: “لقيت جروس زعلان من كهربا ومستبعده جبت كهربا قلتله يا كهربا بوس عمك جروس من شفايفه.. بوسه من بقه .. كهربا قالي ليه من بقه طب ابوسه على راسه .. قلتله ياعم خلص وبوسه من بقه”.

6-  مرتضى منصور لسكرتير “الكاف”: “كم مرة ضربت أبوك”

أكد المستشار مرتضى منصور رئيس مجلس إدارة نادي الزمالك، أن عمرو مصطفى فهمي سكرتير الاتحاد الإفريقي لكرة القدم “كاف” جاء بالتوريث حيث كان والده يشغل المنصب ذاته.

وقال منصور إن هذا الشخص تعدى على والده أكثر من مرة ولا يمكن أن ينفي ذلك.. أشعر بالخجل أن يكون سكرتير الكاف شخصية عاق لوالديه وكان مؤسسا لأولتراس أهلاوي” .

7- مرتضى منصور: “لو سبت الزمالك كل واحد هياخد حتة وهيبقى عامل زى العراق”

أكد المستشار مرتضى منصور رئيس نادي الزمالك، أنه لا يريد ترك النادى حتى لا يتم تقسيمه ولا يتشرذم مثل دولة العراق، قائلا:” لو سبت النادي إسماعيل سليم هياخد حتة وأحمد سليمان حتة”.

8- مرتضى منصور:”مفيش حد حاول يأذينى إلا وجاله سرطان أو شلل

قال المستشار مرتضى منصور، رئيس نادى الزمالك، إنه يصلى الفروض كاملة، وكذلك الفجر حاضراً، وعلاقته بربه جيدة للغاية، قائلا:”مفيش حد حاول يأذينى إلا وجاله سرطان أو شلل، الحمد لله أنا مع ربنا، بصلي الفجر حاضر، وبعمل خير، فبلاش أنا عشان علاقتى كويسة مع ربنا”.

9 -مرتضى منصور: “حمدى النقاز لقى فى الدولاب 3 جزم مقلوبين ابعد عننا يا عتال”

قال مرتضى منصور، رئيس نادى الزمالك، إن السحر ذكر فى القرآن الكريم بيفرق بين الزوج وزوجته، مش هيفرق بين الهداف والشبكة.. مجدى العتال عمل سحر لنادى الزمالك ولو راجل أدخل النادى تانى.. ناس من داخل النادى بيعمل السحر داع لشان يخسرو ماتش المصرى.. حمدى النقال راجل تونسى معاه مفتاح الدولاب رجع يفتح الدولاب لقى 3 فرد جزم مقلوبين ابعد عننا يا مجدى ياعتال أنت وممدوح عباس بطلوا قاذورات بقا”.

10- مرتضى منصور: “رجع الساعات يا خطيب.. رجع الساعات يا ولد”

شن مرتضى منصور رئيس نادي الزمالك، هجوما على محمود الخطيب رئيس النادي الأهلي قائلا:” عرفت الفرق بيني وبينك يا خطيب أنت بتأجر ناس تشتمنا ليل ونهار وأنا بقول الجماهير أوعي تشتم النادي الأهلي أو حد من رموزه”.

وتابع منصور: “خدت كام من تركي ال الشيخ يا خطيب.. رجع الساعات يا خطيب رجع الساعات يا ولد”.

تابع مواقعنا