الأربعاء 01 مايو 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

محمد الشناوي يوجه رسالة للجماهير عقب وداع أمم إفريقيا: الإعتذار وحده لايكفي

القاهرة 24
رياضة
الإثنين 08/يوليو/2019 - 02:10 م

وجه محمد الشناوي حارس مرمى منتخب مصر والنادي الأهلي رسالة للجماهير عقب خروج الفراعنة من بطولة أمم إفريقيا 2019 من دور الـ16 من أمم إفريقيا.

وودع منتخب مصر نهائيات مم إفريقيا من دور الـ16 عقب الهزيمة أمام جنوب إفريقيا بهدف نظيف في المباراة التي أقيمت بينهما مساء السبت الماضي على ستاد القاهرة الدولي.

وكتب الشناوي عبر حسابه الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي “إنستجرام”: “عايز أعتذر لكل الجمهور اللي شجعنا ووقف في ضهرنا سواء في المدرجات أو في البيوت والشوارع”.

وأضاف: “أحلى حاجة في الكورة هي فرحتكم بينا ولما مبنقدرش نحققها ده بيبقى صعب علينا جدًا”.

وتابع: “ربنا شاهد إن الواحد بذل أقصى جهده في كل ماتش عشان متروحوش زعلانين ونقدم صورة مشرفة للبلد وكورة ممتعة”.

وأتم: “الاعتذار مش كفاية بس ده اللي نقدر نقدمه دلوقتي مع وعد إننا نتعلم من كل غلطة مرينا بيها ونرجعلكم البطولة الجاية جديرين بجمهور عظيم زيك”.

 

View this post on Instagram

 

عايز أعتذر لكل الجمهور اللي شجعنا ووقف في ضهرنا سواء في المدرجات أو في البيوت والشوارع. أحلى حاجة في الكورة هي فرحتكم بينا ولما مبنقدرش نحققها ده بيبقى صعب علينا جداً. ربنا شاهد إن الواحد بذل أقصى جهده في كل ماتش عشان متروحوش زعلانين ونقدم صورة مشرفة للبلد وكورة ممتعة. الإعتذار مش كفاية بس ده اللي نقدر نقدمه دلوقتي مع وعد إننا نتعلم من كل غلطة مرينا بيها ونرجعلكم البطولة الجاية جديرين بجمهور عظيم زيكم.

A post shared by Mohamed Elshenawy (@m.elshenawy1) on Jul 8, 2019 at 3:48am PDT

أحمد موسى: “تريزيجيه ضيعنا ولولا الشناوي كنا خسرنا 6 من جنوب إفريقيا” (فيديو)

 

شنّ الإعلامي أحمد موسى، هجوما حادا على المنتخب الوطني، والجهاز الفني، واتحاد الكرة، بعد الخروج المهين في بطولة كأس الأمم الإفريقية في الدور الـ 16، على يد منتخب جنوب إفريقيا.

الشناوي يصنع التاريخ بمشاركته الأولى في أمم إفريقيا

وقال موسى خلال تقديمه برنامج “على مسئوليتي”، على قناة صدى البلد، على قناة صدى البلد: “تريزيجيه ضيع هدفين، وضيعنا امبارح.. ولولا الشناوي امبارح كنا خسرنا 6، ربنا يباركله هو وطارق حامد اللي أكل النجيلة”.

 

تابع مواقعنا