الثلاثاء 23 أبريل 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

شاهد أسما شريف منير بالمايوه على شواطئ الساحل الشمالي بصحبة كلب (صورة)

القاهرة 24
فن
السبت 20/يوليو/2019 - 01:57 م

نشرت أسما شريف منير ابنة الفنان شريف منير صوره لها علي صفحتها الرسميه بموقع تبادل الصور والفيديوهات “انستجرام” أثناء قضاء عطلتها الصيفية في أحد شواطئ الساحل الشمالي.

 

ظهرت اسماء شريف منير في الصورة بمايوه باللون الاسود وهي تحتضن كلبها وعلقت على الصورة قائلة :” فتى رائع”، وقد اعتادت ابنه الفنان شريف منير على نشر تلك النوعية من الصور علي صفحتها الرسميه “انستجرام”، والذي بلغ عدد متابعيها أكثر من مليون و400 ألف متابع.

 

اسما شريف منير

يذكر أن تقوم أسماء شريف منير بمشاركة والدها الفنان شريف منير في تقديم برنامج “أنا وبنتي” الذي عرض عبر قناة On E.

وكان قد كشف الفنان محمود حجازي، زوج أسما شريف منير في تصريح خاص لـ”القاهرة 24″، إنه ليس لدية مانع من دخول زوجته المجال الفني في حالة رغبتها في ذلك، مؤكدًا أنها خطوة صعبة جدًا وليست سهلة.

وأضاف حجازي، أن أسماء لا تفكر في دخول مجال التمثيل، وإنما تفكر أشياء أخرى بعيدة عن التمثيل ولكنها في مجال الإعلام.

يأتي ذلك بعدما تردد العديد من الأقاويل خلال الفترة الماضية، عن دخول اسما شريف منير ابنه الفنان شريف منير، مجال التمثيل بعد تجربتها الناجحة في برنامج “أنا وبنتي”مع والدها شريف منير، والذي تم عرضه خلال الفترة الماضية عبر شاشة قناة ONE.

وشاركت منذ أيام أسما ابنه الفنان شريف منير متابعيها رأيها في والدها كممثل، وذلك عبر حسابها بموقع تبادل الصور انستجرام.

وكتبت أسما: “سيبكوا تماماً من انه ابويا بس انا عايزة أقولكوا رائي فيه كممثل، هو عمل اصعب معادلة في التاريخ و هي حفاظه علي مكانته، بحترم فيه جداً قوة رفضه حتي لو كانت الظروف بتجبره علي انه يشتغل، انه زيه زي اي حد عنده بيت و عيال ومصاريف”.

وأضافت أسما:

“بس دة مخلاهوش ينحت، بيتعب جداً في شغله و بيبذل مجهود في تفاصيل الشخصية اللي بيلعبها، صبغ شعره اصفر، اهتم بصحته و لعب رياضة، عمل ست بكل تفصلها، اتعلَّم رمايا( عشان لو جاله دور ماسك فيه مسدس و بينشن علي حاجة متبقاش مصطنعة) ، ركوب خَيل ، اخد دروس عبري عشان ولاد العم.

وتابعت أسما:

“عمل كمان حركة ذكية، بيعمل ادوار تبان ان هي شبه بعض زي مثلاً لما عمل ست. ناس كتير ممكن تقول انا مش هعمل دور ست مرتين بس هو عمل ست في ( حزمني يا ) كوميدي، و عمل دور ست في ( هستيريا) دراما توجع القلب، من الفنانين القليلين جداً اللي معندوش مانع يخاطر مع مخرج جديد و كمان عمره ما استكبر انه يشارك بطولة مع شباب جديد.

واختتمت أسما كلامها:

“الراجل دة فضل صامد و محافظ علي مستواه الفني من ساعة ما بدأ لحد انهاردة و عدي عليه ناس كتير و لسة  محافظ علي مكانته الخاصة. أحب اشكره علي مجهوده اللي عمله في حياته كلها. انا بفتخر ان اسمي علي اسمه ربنا يحبب فيك خلقه دائماً.

وقالت: اما بقي علاقتي بيه كا اب اكتر واحد بيتخانق معايا ويسمعني، صحبي جدا و بخاف منه (احتراماً ليه) لا و بخاف منه برضهمرعب جدا علي فكره، مره جوزي كان بيحضني قدامه جريت و نسيت انه عادي”، حنين و صارم و طيب… اتعلمت منه كتير اوي و شبه و في حاجات كتير، سندي و ضهري”.

تعليق ناري من شريف منير على متابعيه.. تعرف على السبب

 

تابع مواقعنا