• بحث عن
  • “آسف يا ريس وحقك على دماغي”.. والد محمد علي يعتذر للسيسي على ما بدر من نجله

    مؤشر فيروس كورونا في مصر

    المصابون
    779
    المتعافون
    179
    الوفيات
    52

    مؤشر فيروس كورونا عالميا

    المصابون
    932760
    المتعافون
    193891
    الوفيات
    46840

    اعتذر الكابتن علي عبد الخالق، والد الممثل الهارب محمد علي صاحب الفيديو المسيء لمصر، عن ما بدر من نجله من إساءة لمصر وقيادتها ورجال قواتها المسلحة.

    وقال عبد الخالق، خلال لقائه مع الإعلامي أحمد موسى مقدم برنامج “على مسئوليتي” على فضائية “صدى البلد”، “أنا أسف يا ريس وحقك على دماغي.. ارجع يا محمد واعتذر إنت كمان وعلى دماغك.. ارحمنا يا ابني أنا وأمك وعيالك”.

    وتابع والد الممثل الهارب محمد علي: “علاقتي بالرئيس معروفة، واللي حصل صدمة بكل المقاييس وليس لها مبرر، ومفيش حاجة تبرر اللي بيحصل ده، إحنا فعلًا اتدمرنا والعيلة اللي بنتيها اتهدت”.

    أملاك الممثل الهارب محمد علي في مصر

    وأوضح أنه جمع ثروات ضحمة من القوات المسلحة، بقوله: “محمد ليه أملاك كتير، فلة في مارينا وفلل في مدينتي، وفي القرنفل، ومبني إداري، ويخت، وفلة في الرحاب، وعنده عربيات بـ30 أو 40 مليون جنيه”.

    وكشف الكابتن علي عبد الخالق، عن أن نجله باع جميع أملاكه، موضحًا ان الأسرة نفسها تفاجئت قبل سفر محمد أنه باع جميع أملاكه وبأسعار زهيدة.

    وحذره من الإخوان، بقوله: “عاوزين يسرقوا فلوسك اللي غنت عملتها وقبل كده حصل وسرقوا منك 8 مليون جنيه، لما دخلوا وفتحوا الخزنة بتاعتك في البيت”.

    عنده قصر في مارينا بـ35 مليون

    قال الكابتن علي عبد الخالق، والد الممثل الهارب محمد علي صاحب الفيديو المسيء لمصر، إنه جمع ثروة هو أولاده من القوات المسلحة، ومشاركاتهم مع الجيش في مشروعاته.

    وأضاف عبد الخالق، خلال لقائه مع الإعلامي أحمد موسى مقدم برنامج “على مسئوليتي” على فضائية “صدى البلد”، “مشاريعنا كلها مع الجيش، والحاجات الحساسة بالجيش”.

    وتابع: “إحنا عايشين في قصور وفلل وده من فلوس الجيش، محمد مش محتاج حاجة وعنده قصر في مارينا بـ35 مليون، واداه لمحمد رمضان بـ10 مليون، وعنده فلوس كتير وده كله من الجيش”.

    وأكد على أن مشاريع أولاده مازالت مستمرة حتى الآن في الجيش، متابعًا: “أنه لم يقترض حتى الآن، ومخدش قروض، وصرف على فيلم 27 مليون جنيه، ولم يربح منه شيئًا”.

    الوسوم

    اترك تعليقاً

    لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *


    CIB
    CIB
    إغلاق