• بحث عن
  • عمرو أديب يسخر من محمد علي: قائد ثورتنا راجل فرفوش

    سخر الإعلامي عمرو أديب من المقاول الهارب محمد علي ، على ضوء ما نشره الفنان عن علاقاته النسائية والسهر اليومي في الملاهي الليلية بإسبانيا.

    وقال عمرو أديب خلال تقديم حلقة جديدة من برنامج الحكاية المذاع عبر قناة ام بي سي مصر: “الراجل بيقولكم عنيا حمرا من المياه.. بس مقالش مياة أية أصل احنا عارفين المياه برضوا خصوصاً اللى بتحمر العين”.

    وأضاف أديب: “تعالوا أوريكم قائد الثورة عنيه حمرا من أية”.. واستعرض أديب فيديوهات للفنان الهارب وهو يقضي وقته فى الملاهي الليلية بصحبه نساء ويتصور معهم، معلقاً: “شايف قائد ثورتنا راجل فرفوش”.

     مقطع صوتي لوالدة الفنان الهارب

    عرض الإعلامي عمرو أديب، رسالة صوتية من والدة المقاول محمد علي، أثناء إرسال مقطع له، بقوله: “يا محمد عامل إيه.. يا رب تكون مبسوط ببرشلونة بتاعتك دي”.

    وأضافت والدة محمد علي خلال رسالتها التي تم عرضها ببرنامج “الحكاية” المذاع على فضائية “إم بي سي مصر”، “لازم تعرف إن دعوة من أمك تطيرك”.

    وتابعت والدته، “أي حاجة بتحصلك من دعوتي عليك، لإنك هربت، وإنت هربنا عشان عارف إنك ملكش قيمة وسط الناس”.

    واستكملت والدة المقاول محمد علي، “ابعت حق ولاد أخوك إبراهيم الله يرحمه وحقي.. عشان ربنا ممكن يغفرلك، الله يخربيتك عندك عيال”.

     والد محمد علي يبكي: “هد تاريخنا وشردنا أنا وعياله وإخواته وأمه”

    قال الكابتن علي عبد الخالق، والد الممثل الهارب محمد علي صاحب الفيديو المسيء لمصر، في وقت سابق “إحنا بنتدمر وسمعتنا بقت زفت وتاريخنا اتمسح، مكنتش اتمنى أنهي حياتي كده، كان الوزراء بيستقبلونا على الطيارات”.

    وأضاف عبد الخالق، خلال لقائه مع الإعلامي أحمد موسى مقدم برنامج “على مسئوليتي” على فضائية “صدى البلد”، “شردت عيالك وشردتنا، بلاش السكة المقفولة دي، ودي مش بتاعتنا”.

    وتابع والدموع تنزرف من عينه: “بتهينا ليه؟.. ارجع ورد كرامتنا.. مفيش مبرر ولا حاجة تخليك تقول كده، نفسي اروح اجيبه لو البلد تسمح لي بكده”.

    وأردف والد الممثل الهارب محمد علي: “ليه ليه ندوس على النعمة اللي إحنا فيها، ده شاري فلة عشان يطلع بصيف فيها، عشان ميقعدش في فندق وحد يضايقه”.

     

    الوسوم

    اترك تعليقاً

    لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

    مقالات ذات صلة


    CIB
    CIB
    إغلاق