الجمعة 19 أبريل 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

فيفي عبده تتصدر تريند تويتر بعد فيديو الألفاظ الخارجة +18

القاهرة 24
كايرو لايت
الإثنين 23/سبتمبر/2019 - 07:44 م

تصدرت الراقصة فيفي عبده تريند موقع التواصل الاجتماعي تويتر عقب ظهورها فى مقطع فيديو وهى تهاجم الداعين للثورة في مصر والتظاهر ضد الرئيس السيسي، مؤكدة أن الرئيس السيسي هو أهم رئيس في العالم العربي.

وقالت فيفي عبده، في فيديو بثته على موقع تبادل الصور “انستجرام”: “نسيتوا اللي عملتوه فينا وانتو تسرقوا وتلقبوا في البلد، ثورة إيه، الثورة النزيهة، اللي بيعمل ثورة يكون نزيه”.

وقالت فيفي عبده نصا: اللي بيعمل ثورة دا يكون قدها وقدود لكن اللي عملوها دول “خو…”، بدليل إنهم بيقلعوا ملط وبيعيطوا بعد ما عملوا الثورة، وأبو نضارة الـ… مكنتش مأمناله، اللي بيعري النسوان في أوروبا ويعط عليهم علم مصر”.

وأضافت الراقصة: أنا بفهمش في السياسة لكن بفهم في الأدب، ولو عاوزين قلة أدب هطلع …. ليل ونهار”، مؤكدة أنهم لا يعرفوا قيمة مصر، مضيفة “دا رئيس أهم بلد في العالم العربي، الدول الأوروبية يعملوله مليون ألف حساب”.

شاهد فيفي عبده تسب وتلعن المتظاهرين بالفاظ خارجة +18

 

فيفي تسب الداعين للنزول ضد السيسى بألفاظ خارجة

وأضافت: “اللي بيعمل ثورة دا يكون قدها وقدود، مش اللي اللي بيحصل، بدليل إنهم بيقلعوا ملط وبيعيطوا بعد ما عملوا الثورة، وأبو نضارة الـ… مكنتش مأمناله، اللي بيعري السيدات في أوروبا ويحط عليهم علم مصر”.

وأردفت “فيفي عبده” إلى أنها لا تفهم في السياسة “لكن بفهم في الأدب، ولو عاوزين قلة أدب هطلع …. ليل ونهار”، مؤكدة أنهم لا يعرفوا قيمة مصر، وأن الرئيس السيسي هو “أهم رئيس بلد في العالم العربي، الدول الأوروبية يعملوله مليون ألف حساب”.

وفى وقت سابق، قال الإعلامي عمرو أديب، إن وائل غنيم أيقونة ثورة 25 يناير بعد 8 سنوات، جاء اليوم يعترف بإنه كان على خطأ، موضحًا أن هذا الأمر يعد اعتراف تاريخي لوائل غنيم.

وأضاف أديب، خلال برنامج “الحكاية” المذاع على قناة “ام بي سي مصر”، أن الفرق بين محمد علي ووائل غنيم، إن الأخير “متعلم شوية ومتمنهج .. التعليم بيفرق برضه”.

كما علق الإعلامي عمرو أديب، على ما نشره الفنان محمد علي من فيديوهات مسيئة للدولة، قائلًا: ”أنت أمك بعتها وفلوس أخوك نهبتها.. وأنا بقولك كلها 10 ايام والفيديوهات هتخلص.. وكلامك كله مرسل.. وممل”.

 

 

 

 

تابع مواقعنا