الأحد 28 أبريل 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

هنيدي لـ”السقا: “زي ما وقفنا في ضهر بعض في الأفلام هنفضل واقفين لآخر يوم” (صورة)

القاهرة 24
فن
السبت 28/سبتمبر/2019 - 01:26 م

فاجئ الفنان أحمد السقا الفنان محمد هنيدي بتسليمه جائزة الإنجاز الإبداعي عن مشواره الفني الحافل بالنجاح، في مهرجان الجونة السينمائي للدورة الثالثة، الذي انتهت فعالياته مساء أمس الجمعة 27 سبتمبر.

وحرصت إدارة المهرجان بالتكتم الشديد على حضور أحمد السقا حفل ختام المهرجان لمدة 48 ساعة، لتكون مفاجأة للفنان هنيدي.

على طريقة صعيدي في الجامعة الأمريكية.. السقا يهنىء “هنيدي”: ” الأوبرا إحساس ياخلف” (صورة)

 وعبر الفنان محمد هنيدي عن امتنانه وحبه الكبير للسقا، ونشر صورة تجمعه بالسقا ورجل الأعمال نجيب ساويرس من مسرح المهرجان، والجزء الأخر من الصورة للجمهور وهو يصفق لهم، عبر حسابه الشخصي على “انستجرام“.

وعلق هنيدي على الصورة، قائلًا: “السقا جيه مخصوص وحبس نفسه ٤٨ ساعة عشان ماحدش يعرف إنه هنا و يفاجئني في مهرجان الجونة إنه هو اللي هيسلمني التكريم، طبعا انا كنت عارف من أول يوم وعملت نفسي متفاجئ وتقريبًا الجونة كلها كانت عارفه، ودي كانت مفاجأتي للسقا، مافيش شكر بين الإخوات، وفرحتك بأخوك اللي شوفتها في عنيك أكبر من أي حاجة، زي ما وقفنا في ضهر بعض في الأفلام هنفضل واقفين في ضهر بعض لآخر يوم في عمرنا، بحبك يا سقا”.

 

View this post on Instagram

 

السقا جيه مخصوص وحبس نفسه ٤٨ ساعة عشان ماحدش يعرف انه هنا و يفاجئني في مهرجان الجونة انه هو اللي هيسلمني التكريم .. طبعا انا كنت عارف من اول يوم وعملت نفسي متفاجئ وتقريبا الجونة كلها كانت عارفه ?? ودي كانت مفاجأتي للسقا ? .. مافيش شكر بين الإخوات.. وفرحتك باخوك اللي شوفتها في عنيك اكبر من أي حاجة .. زي ما وقفنا في ضهر بعض ف الافلام هنفضل واقفين في ضهر بعض لاخر يوم في عمرنا .. بحبك يا سقا

A post shared by Mohamed Henedy (@henedythereal) on Sep 27, 2019 at 8:12pm PDT

وتكرم إدارة مهرجان الجونة في حفل الختام ثلاث فنانين، وتمنح جائزة الإنجاز الإبداعي عن مشوار الفنان الفني الحافل بالنجاح.

أحمد السقا مفاجأة حفل ختام مهرجان الجونة السينمائي في دورته الثالثة

وتمنح إدارة المهرجان سنويًا تلك الجائزة لفنان مصري وآخر عربي بالإضافة لفنان عالمي.

ويعد مهرجان الجونة السينمائي من أهم المهرجانات في الشرق الأوسط وشمال إفريقيا، يجمع بين العديد من الثقافات ويخلق تواصل بين صاع الفن والجمهور المحب للسينما، ويكتشف المهرجان العديد من المواهب ويبرزهم لعالم الفن، كما يسعى جاهدًا ليكون عاملًا محفزًا لتطوير السينما في العالم العربي.

تابع مواقعنا