• بحث عن
  • السيسي بعد مطالب ترشحه للرئاسة: “قلت عشان اترشح هتشتغلوا معايا تحت رجلين المصريين”

    محمود هاني

    قال الرئيس عبد الفتاح السيسي، إنه ترشح للرئاسة بعد أن طلب منه ذلك، موضحًا”قالولي تترشح للرئاسة؟.. قلت لهم هترشح بس أنتو هشتغلوا زي ما أنا عاوز تحت رجلين المصريين، قائلا:”أنا هترشح بس انتوا تشتغلوا زى ما أنا عايز تحت رجلين المصريين، ومقصدش بيها تعبير سلبى أنا أقصد بيها خدمة الشعب المصري”.

    وتسائل السيسي في الندوة التثقيفية للقوات المسلحة بمركز المنارة، “هو في حد بيضحك على ربنا”، مؤكدًا أن المكان الذي تجلى الله عز وجل فيه لسيدنا موسى عليه السلام هو في مصر بسيناء، وهذا شرف لنا، بيتكتب فى التاريخ ان فى جبش قام مع الحكومة للنهوض بالبلد”.

    السيسي: “حقي هاخده عند ربنا عشان هو مطلع وشايف”

    وأكد أن الفترة الماضية شهدت محاولات كثيرة وكبيرة لتزييف وعي المصريين، مشيرا إلى أن الذي أنجزه الجيش في مصر فوق الفترة الماضية فوق الخيال ويُكتب في التاريخ، حيث أوكد “أننا كنا متأخرين أوي وضيعنا كتير أوي السنين اللي فاتت”.

    وتحتفل مصر بالذكرى الـ46 لنصر أكتوبر المجيد، تلك الذكرى العظيمة، التي ستظل فخرا لكل مصرى وعربى بما حققته القوات المسلحة المصرية من استرداد للكرامة العربية والانتصار على العدو الإسرائيلى في معركة ضربت فيها قواتنا المسلحة أروع أمثلة البطولة والفداء.

    الوسوم

    اترك تعليقاً

    لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

    مقالات ذات صلة


    CIB
    CIB
    إغلاق