الجمعة 26 أبريل 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

“كهربا مايرجعش الزمالك” يتصدر تويتر بتغريدات جمهور الأبيض (صور)

القاهرة 24
رياضة
الجمعة 01/نوفمبر/2019 - 03:48 م

تصدر هاشتاج “كهربا مايرجعش الزمالك”، تريند موقع التغريدات القصيرة تويتر، اليوم الجمعة، وذلك بعد أنباء عودة اللاعب محمود كهربا المحترف بالنادي البرتغالي” أفيس”، إلى نادي الزمالك.

وعلق الكثير من مستخدمي تويتر على عودة اللاعب محمود كهربا إلى نادي الزمالك، رافضين ذلك بشدة، خاصة من مشجعي نادي الزمالك، بينما سخر الآخرين من عودته، وغرد أحد الحسابات قائلاً: “أي حد يفكر إنه أكبر مننا ما يلزمناش حتى لو هو مين مش لعب وضيع مننا الدوري”.

وعلق حساب آخر على عودة كهربا قائلاً: “الزمالك هو اللي عملك ويعمل ألف واحد أحسن منك، الزمالك أكبر منك ومن ألف واحد زيك”.

واعترض أحد الحسابات على عودة اللاعب محمود كهربا فقال: “حتى وانت متألق وبتسجل الجماهير كانت هارشاك وعارفة إنك مش مننا، حى لما إتألقت في ماتش الهلال كان بتسوق نفسك هناك، اللي يدلع علينا مش عايزينه، الزمالك لجماهيره”.

سخرية بعض الجمهور من هاشتاج “كهربا مايرجعش الزمالك”

وسخر آخر من اعتراض الجماهير على عودة كهربا قائلاً: “العالم دى عبيطه ولا إيه؟، كهربا عمل معاهم الغلط وخلاص وتف عليهم وسابهم ومشي، وموهومين ومفكرينه هيرجعلهم تانى أو هو أصلاً عاوزهم”.

بينما سخر أحد الحسابات قائلاً: “ولا يرجع يلعب كورة أصلاً والله نبطله كورة أحسن، لأن الأهلي شكله رمي طوبته”.

وغرد أحد الحسابات قائلاً: “في لاعب كده مهما كان مهاري وكان مفيش منه اتنين يغور لو بيعمل مشاكل، لعيب يخليك انت كمشجع متوتر وقرفان من حياتك من عصبيته وقرفه، متخيل زميله بيبقى عاوز يشتمه ولا يخبطه بطوبة تفتح دماغه تجيب أجله، مشاكله كانت بتدلخلك في فترة تخبط وعدم استقرار وحاجة آخر بتنجان”.

وعلق أحد الحسابات قائلاً: “كهربا اتغر لإنه اعتقد إنه لاعب مهاري رقم 14، المهارة المزاجية لاتعتبر مهارة على الإطلاق، كهربا من اللاعبين السيئين الذين يبدعون في ماتش و10 ماتشات أسوء من بعضهم”.

وهاجم أحد الحسابات اللاعب محمود كهربا حول عودته إلى نادي الزمالك قائلاً: ” أسوألعيب شوفتة منذ 1990، من يوم بدأت أتابع كورة ووشة نحس عمري ما احترمتة أو حبيتة لأن عارف النوعية دي من اللعيبة”.

وكتب آخر على حسابه الشخصي على تويتر: “كهربا عاوز يعمل الزمالك كوبري”.

وعلق آخر قالًا: “يا متتعشموش كتير في موضوع كهربا، علشان مرتضى هيرجعوا وهايبقى شكلنا وحش، مرتضى ملوش دعوة بالكلام بتاعنا لايعرف يعني ايه كرامة أو أن الزمالك أكبر من أي شخص أو لاعب، هو ميعرفش يعني ايه أصلاً”.

ينما أيد أحد الحسابات عودة اللاعب محمود كهربا قائلاً: “كهربا لازم يرجع مرتضى هو اللي شوه صورة اللاعب زي ما شوه ودمر غيره قبله”.

تابع مواقعنا