الجمعة 29 مارس 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

الشرنوبي يدعم رامي جمال: “متخليش حاجة توقفك عن فنك.. احنا كلنا معاك” (تويتة)

القاهرة 24
فن
الإثنين 11/نوفمبر/2019 - 05:52 م

دعم الفنان محمد الشرنوبي المطرب رامي جمال، بعد إصابته بمرض جلدي “البهاق”، ووجه له رسالة ليسانده عبر حسابه الشخصي على موقع التدوينات القصيرة “تويتر”.

وكتب الشرنوبي تويتة، قال فيها: “ألف سلامة عليك يا حبيبي.. متخليش أي حاجة تمنعك عن فنك وجمهورك اللي بيحبك.. مش عيلتك بس اللي بتدعمك احنا كلنا معاك”.

تويتة محمد الشرنوبي لرامي جمال
تويتة محمد الشرنوبي لرامي جمال

وأعلن أمس الفنان رامي جمال، إصابته بمرض البهاق منذ فترة، مشيرًا إلى تفكيره في اعتزال الفن حال عدم تقبل الجمهور له بعد هذا المرض.

بعد إصابته بالبهاق.. رامي جمال يوجه رسالة مؤثرة لجمهوره (صورة)

وكتب رامي عبر حسابه الشخصي بموقع التواصل الاجتماعي”فيس بوك” قائلًا: “الحمد لله الذي أحبني فابتلاني وأقدرني على الصبر من فترة ظهرت بقع بيضاء في جسمي وبالكشف عرفت إنه مرض البهاق وجربت أنواع علاج كتير ودكاترة كتير ومفيش فايدة رضيت وسلمت أمري لله علشان عرفت إن الزعل بيزوده وكفاية شغلانتي وصعوبتها والقلق الدائم من المستقبل”.

وتابع رامي: “فعلا بقي بيزيد لدرجة لفتت نظر ناس كتير اللي بقى يقولي هتتعامل إزاي وأنت فنان واللي يخاف يسلم واللي يسألني هو ده معدي، أنا بقالي سنة فعلا لو عندي حفلة أو تصویر بتعب على ما أشوف طريقة أخفيه بيها لدرجة خلت ناس تقوللي شوف بيزنس تاني اعمله علشان الناس مش هتقبلك كده فكرت في كلامهم بصراحة ولقيت إن عندي حلين یا فعلا شكرا لحد كده على الشغلانة دي رغم حبي ليها وعدم معرفتي بغيرها، یا إما مش هداريه تاني وتقبلوني بيه وترحمو كل اللي ربنا ابتلاهم بيه من نظرة إن شكله غريب، الحمد لله على نعمة الأهل لأنهم الوحيدين اللي بيقبلو الواحد زي ما هو طولت عليكم بس قلت أشارككم في حياة فنان”.

“بمسيرة دعم”.. رامي جمال ممنوع من الاعتزال بأمر من الجمهور والفنانين (صور)

كما دعم الكثير من نجوم الفن والرياضة رامي، عقب إعلان إصابته بـ”البهاق”، وتفاعل الفنانون عن طريق نشر الدعم من خلال وسائل التواصل الاجتماعي المختلفة، وتقديم المساندة بتوجيه رسائل الحب له، أبرزهم تامر حسني، إليسا، زينة، إيمان العاصي، حمدي الميرغني، هشام جمال، أحمد جمال.

وفي وقت سابق، أعلن النجم رامي جمال، انتهاءه من تنفيذ أغنيات ألبومه الجديد، المقرر طرحه خلال الفترة القليلة المقبلة، وذلك حسبما أعلن على “تويتر”.

تابع مواقعنا