الأربعاء 24 أبريل 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

“طفلا بير السلم”.. زوجة المطرب الشعبي شادي الأمير تتسلم أبناءها من دار الرعاية

القاهرة 24
أخبار
الأحد 08/ديسمبر/2019 - 01:46 م

تسلمت سها السيد عيد، زوجة المطرب الشعبي شادي الأمير، طفليها، الطفل شادي 4 سنوات، والطفل يازن 3 شهور، من دار رعاية الأطفال، منذ قليل، بعد 20 يومًا من إيداعهما في الدار.

سها تطالب المسئولين عبر “القاهرة 24” بتسلم أطفالها

والتقت “القاهرة 24” سها السيد عيد زوجة المطرب الشعبي شادي الأمير والدة الطفل شادي 4 سنوات، والطفل يازن 3 شهور، المعروفين إعلاميًا بـ”طفلي بير السلم”.

بدأت سها حديثها لـ“القاهرة 24” قائلة: شادي الأمير “شيطان” وعارف بيعمل إيه، اتجوز 4 مرات ومخلف 6 عيال، من كل واحدة، شهّر بيا وباسمي وباسم ولادي الثلاثة من زوجي الأول، حيث قام باقتحام الشقة من شباك الشرفة والدخول للشقة عنوة، رافعًا سلاحًا أبيض، وقام بسرقة شهادات ميلاد أولادي من الزوج الأول، المتوفى للتشهير بهم على صفحات الإنترنت، وعملته محضر في القسم”.

https://www.youtube.com/watch?v=QOs5LLlQNjA&feature=emb_title

وتابعت: “في يوم الواقعة على أخو شادي جاب العيال بالعربية، وراح مطلعهم فوق قدام شقتي وحطهم على السلم ونزل من غيرهم، فجأة جاتلي تليفونات من الأهالي إن صور أولادي على الفيس، وإني سيباهم على السلم، طلعت على قسم أول طنطا لعمل محضر بالواقعه، فوجئت إن رئيس المباحث بيقولي في محضر ضدك بترك أولادك على السلم، هاتي شهادة ميلاد لولادك عشان تستلميهم، جيت افتح باب شقتي لقيت صاحبة البيت حاطة على باب الشقة قفل، قولت لنفسي إزاى، ده عقد شقتي لسة منتهاش، وكل اللي عليا 4 شهور مؤجلين”.

وأضافت: “قولت لصاحبة البيت عاوزة أخش عشان عاوزة أجيب شهادة ميلاد شادي ابني من الشقة وطلبت منها تصبر عليا شوية، لقيت “أم منة” جارتي بتطلبلي النجدة وأنا واقفة قدام شقتي معرفش إن أولادي موجودين عندها في الشقة، وفتحت باب الشقة وقالت أنا اللي طلبت النجدة، وابني شادي شافني جري عليا وقالي خديني ياماما وهيا منعته عني وشدته مني، لقيتها بترد وتقولي مش هتخديهم إلا في قسم الشرطة ونزلنا قسم أول طنطا”.

https://www.youtube.com/watch?v=AAD4IzcE-1o&feature=emb_title

أول تحرك من “التضامن” بعد أنباء عن إصابة الابن الأصغر للمطرب شادي الأمير بالقلب

وطالبت سها في نهاية حديثها لـ”القاهرة 24“، من المسئولين الوقوف بجانبها واستلام أطفالها من دار العطاء وتسجيل الطفل يازن، واستخراج شهادة ميلاد للرضيع وتوفير حياة كريمة لهم.

وقد حصل ”القاهرة 24” على صورة من قسيمة زواج سها السيد عيد من المطرب الشعبي شادي الأمير، وصورة من طلب قيد ساقط للطفل يازن، وصورة ضوئية من جواز السفر الخاص بالمطرب شادي الأمير.

منزل زوجة شادي الأمير
منزل زوجة شادي الأمير
منزل زوجة شادي الأمير
تابع مواقعنا