• بحث عن
  • “خلاص فرهدت”.. سارة نخلة ترفع قضية خلع وتتنازل عن كافة حقوقها (صورة)

    حسناء شيحة

    أعلنت النجمة السورية سارة، أنها قررت الإقدام على خلع زوجها الفنان أحمد عبد الله محمود، بعد الكثير من المحاضر والقضايا التي دارت بينهما، حيث أقامت نخلة عدد من القضايا، وحصلت على أحكام ضده.

    وعبر حسابها الشخصي بموقع “فيسبوك” كتبت نخلة منشورًا أوضحت فيه سبب اختيارها للخلع، حتى تنتهي من هذه الأزمات فقالت: “بما إنه كان عامًا مليئًا بجلسات لمحكمة الأسرة وغيرها من المحاكم، فحبيت ابتدي سنة جديدة بعيدًا عن كل دا،  وكان لازم أخلص بعد مرمطة سنة ونص، النهاردة عملت قضية خلع وتنازلت عن كل حقوقي الزوجية مقابل حريتي وطلاقي عشان أبقى فاضية لشغلي وحياتي”.

    وأضافت نخلة: “الله تعالى قال تسريح ٌ بإحسان وأنا بقالي سنة ونص متمرمطة عشان أحصل على التسريح ده، ولكن اضطريت للخلع عشان أنا خلقت حرّة، ومش ممكن حد يستعبدني أو يمرمطني، وعشان العشرة والعيش والملح وعشان ما يتقلش عليه مخلوع بعد السنين دي كلها، كنت مأجلة الخطوة دي بس سبحانك ربي صبرت كتير بالأدب والاحترام، بس خلاص، هو شخص مؤدب وعلى دماغي من فوق بس الخلع هو الحل النهائي، وفداهية حقوقي الزوجية مهما كانت، راح من عمري خمس سنين زواج مش هازعل على فلوس بقا”.

    واستكملت: “ألف كلمة مخلوع ولا أسمع إن عندي جلسة جديدة وحدة في ٢٠٢٠ بمحكمة الأسرة، خلاص فرهدت ولو على الفلوس ربنا بيعوض”.

    سارة نخلة
    سارة نخلة

     

    الوسوم

    اترك تعليقاً

    لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

    زر الذهاب إلى الأعلى

    CIB
    CIB
    إغلاق