الجمعة 19 أبريل 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

شاهد.. تحرش جماعى بفتاة في شارع عام بالمنصورة خلال احتفالات رأس السنة (فيديو)

القاهرة 24
أخبار
الأربعاء 01/يناير/2020 - 08:17 م

انتشر مقطع فيديو، على موقع التواصل الاجتماعي (فيس بوك)، لفتاة تصرخ بينما ملابسها ممزقة وفي حالة سيئة، وسط جمع كبير من الشباب، وأكد الأهالي أن الفيديو تم التقاطه في شارع المشاية، بمدينة المنصورة، أثناء الاحتفال بليلة رأس السنة.

فيديو.. تفاصيل التحرش الجماعي بفتاة المنصورة في احتفالات ليلية (صور وفيديو)

وأشار شاهد عيان إلى أن الفتاة كانت برفقة شاب وفتاة أخرى، تحرش بها مجموعة من الشباب ثم تجمهر حولها آخرون بأعداد كبيرة، منهم من حاول التحرش بها والتعدي عليها جنسيا، ومنهم من حاول التدخل لإنقاذها.

بدء التحقيق في واقعة تحرش جماعي بفتاة المنصورة ليلة رأس السنة (فيديو)

وأعرب الأهالي عن استيائهم، حيث التقط المتحرشون لها عددًا من الصور مع نعتها بألفاظ مسيئة، وأنقذت بعد استقلالها سيارة ملاكي.

التحرش بفتاة في شارع عام بالمنصورة في احتفالات رأس السنة

التحرش بفتاة في شارع عام بالمنصورة في احتفالات رأس السنة

Gepostet von ‎القاهرة 24 – لايت‎ am Mittwoch, 1. Januar 2020

وتباينت ردود الأفعال على موقع التواصل الاجتماعي، بعد انتشار الفيديو على “فيس بوك” ،  حيث شرح أحد مستخدمي موقع التواصل الحادث :” أنا كنت واقف وشايف المنظر من بعيد كانوا بنتين ماشيين ومعاهم شاب وفيه كام شخص لمسهم ممن غير ما الشاب اللي معاهم ياخد باله ولما الناس اللي في الشارع شافو حد لمسها ومد ايه بدأو يتهجموا عليها والشاب اللي معاهم مكنش عارف يعمل حاجة يا عيني من كتر الناس اللي اتهجمو عليها كانو كتير بطريقة غبية يعد ال 200 شخص ومحدش دافع عنها إلا بعد ما اعتصبوها في نص الشارع وصوروها فيديو والشاب اللي ركب ماها العربية ده اللي كان معاهم وكمان كان في ناس بتصور من البلكونات بكاميرات وبروفيشنال وكل دا طبعا كان قدام عنينا وانا كنت متوقع أن الفيديو هينتشر حسبي الله ونعم الوكيل وبعدين هو الجروب ده طبيعي بجد علشان ينشر فيديو زي ده ويفضحهم”.

وقال الآخر: “طيب ماهي شكلها (…) وأهي لمت الشمامين حواليها”.

فيما شرح آحر: “والله تستاهل أظن بعد كده هنفكر 1000 مرة قبل متنزل الشارع بالمنظر دا”، ورد صاحب حساب، لا معلش حضرت الموقف ومكنش في ولا بنت واقفة كانت واقفة وسط أكثر من كام ألف شاب ليه، ما كا في بنات لوحدها بعيد عن تجمع الشباب ومحدش اتجرأ يقل أدبه وكان الوقت متأخر عادي”.

ودعى صاحب حساب على موقع التواصل الاجتماعي قائلا: “اللهم فرج من عندك اللهم أهد شباب وبنات المسلمين وردهم إلى دينك ردا جميلا، اللهم حبب قلوبهم في دينك”،  وأردف آخر مصر بقت مرعبة والشباب بقى عنده كبت بطريقة رهيبة.

واستنكر آخر قائلا، هو أيه دي استحالة يكون في المنصورة الكلام دا؟! واستنكر صاحب حساب آخر طريقة لبسها قائلا: “هي خرجت كده إزاي أصلا في الجو ده”؟!

 

تابع مواقعنا