الخميس 18 أبريل 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

فتاة تحرش المنصورة لـ”القاهرة 24″: “المفروض لو شوفت واحدة عريانة تغطيها” (فيديو)

القاهرة 24
أخبار
السبت 04/يناير/2020 - 11:28 م

كشفت مي، الفتاة المتحرش بها بالمنصورة، أنها في يوم حدوث الواقعة كانت ذاهبة وصديقتها للعشاء، بأحد المطاعم بالمنصورة، احتفالا برأس السنة الجديدة، قائلة: “كنا نازلين علشان نتعشي”، وتفاجأت بأن هناك مئات الشباب بيعاكسوها في البداية، ويتم تصويرها، الأمر الذي جعلها تشتبك معهم في بداية الأمر.

وقالت الفتاة، في تصريح لـ”القاهرة 24″، إن ملابسهن حرية شخصية، وأن الله أمر الرجال بغض البصر، مردفة: “الشباب بيعاكس اللي لبسين حجاب واللي من غيره والأطفال والمنتقبات بيتحرشوا بيهم برضو”، مؤكدة أن المجتمع مريض، وأن أهل هؤلاء الشباب لم يجيدوا تربيتهم على الإطلاق.

ووجهت مي، رسالة إلى الشباب: “ليه تبص لبنت بلدك كدا.. والمفروض لو شوفت واحدة عريانة غطيها وأنت لو في أوروبا مش هتقدر تفتح بقك”.

واختتمت الفتاة، بأنها كانت لا تتوقع كل هذه الضجة على الإطلاق.

زهرة ضحية تحرش المنصورة: “اللي حصل عادي ومش عايزة شوشرة”

وفي وقت سابق، قالت زهرة، ضحية التحرش الجماعي بالمنصورة، إنها علمت بانتشار الفيديوهات لها على مواقع التواصل الاجتماعي بعد يوم من وقوعها، مردفة “عرفت تاني يوم”.

وأضافت زهرة، في مداخلة هاتفية ببرنامج “الحكاية”، المذاع على قناة “ام بي سي مصر”، أنه كان هناك أكثر من 300 شخص كانوا يحاولون التحرش بها، قائلة: “أنا مش عايزة فضايح.. وقولت لما رجعت البيت وحكيت لأهلى اللي حصل عادي ومش عايزة شوشرة وكنت عايزة الموضوع يعدي، بس فوجئت تاني يوم بالفيديوهات والموضوع كبر وناس بتكلمني علشان تقعد تحل من كبارات المنصورة”.

وتابعت، أنها من المستحيل أن تتنازل عن حقها، موضحة “لو شوفت اللي اتحرشوا بيا هعرفهم، وكان في ناس كتير بيدافعوا عني”.

وعن طريقة لبسها، أكدت الفتاة، أن الملابس حرية شخصية، قائلة: “ربنا والرسول قالوا غضوا بصركم”، موضحة أنها أول مرة تقضي رأس السنة في مدينة المنصورة، ولا بد من أن يتم معاقبتهم.

مفاجأة.. زهرة “فتاة المنصورة” ضحية التحرش الجماعي: لم أتنازل عن البلاغ (فيديو)

تابع مواقعنا