• بحث عن
  • وائل غنيم لمذيع مكملين: “أنت بتتعامل مع مين فى المخابرات القطرية والتركية؟”.. والأخير: “مفيش إعلام من غير أجندة” (فيديو)

    دخل وائل غنيم الناشط السياسي المعروف، في مشادة كلامية مع مذيع بقناة مكملين الإخوانية، والتى تبث من داخل تركيا، وذلك أثناء مداخلة هاتفية للحديث عن ذكرى ثورة يناير.

    ووجه غنيم سؤالاً إلى المذيع، قائلا:”مين بيمولكم يا سيد مين بيمول قناة مكلمين”، ليرد المذاع:”مش قصة مين اللى بيمول القصة قصة مين ينزل”، ليوجه غنيم نفس السؤال :”مين بيمول قناة مكلمين اللى بيدفعلك المرتب ممكن يمنعك، يعني انتوا لما قطر كانت متخانقة مع السعودية شتمتوا السعودية قبلها مكنتوش بتشتموا السعودية”.

    وائل غنيم يعلن طلاقه من زوجته الأمريكية بعد اعترافه بخيانته لها (تدوينة)

    وتابع غنيم:”قناة مكلمين مين اللى بيمولها مين اللى بيدفع مرتبات ليكم أخر الشهر يا سيد، عايز افهمك أن القطريين بيضحكوا عليك، موضحاً أنه يريد شرح دور عزام التميمي في الداخل المصري، ليرفض المذيع سيد توكل ذلك، قائلا:” مش هقد أخليك تتكلم عن ناس في غيابهم”.

    ورد وائل غنيم:”امال اشمعنا عايزني انتقد النظام المصري وأهيج الدنيا ومش عارف أيه في غيابهم، واشمعنا بتنقدوهم في غيابهم وأنا عايز اتكلم عن عزام التميمي، وانا عايز اتكلم عن ضابط الاتصال في المخابرات القطرية، ودور عزام التميمي أسكت يا سيد يا توكل، والصالح العام أن تقولي من يطعم فمك”، ليرد سيد:” أنا لا يعنيني من يطعم فمي أنا صحفي”.

    وتابع وائل غنيم:”عزام التميمى يأخذ أموالا من قطر ويخطط لمستقبل مصر وهو مبعرفش عنها حاجة، والمعارضة ليست متفقة على وثيقة ولا عارفة تتفق على أى حاجة، فقبل ما أتكلم مع أى معارضة أنا محتاج أعرف مين اللى بيمولهم، أنت مدخلنى فى مداخلة معاك عاوزنى أضرب نار وأعارض وأشتم ده مينفعش”.

    الوسوم

    اترك تعليقاً

    لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

    زر الذهاب إلى الأعلى

    CIB
    CIB
    إغلاق