الثلاثاء 23 أبريل 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

الرابر مروان بابلو يقرر اعتزال المزيكا لأسباب شخصية.. والجمهور: “هتنهي حاجة مبدأتهاش” (صور)

القاهرة 24
فن
الجمعة 14/فبراير/2020 - 05:42 م

قرر مروان بابلو، المعروف بالموسيقى التراب، الاعتزال عن الساحة الغنائية بشكل نهائي، وأعلن عن ذلك من خلال خاصية “استوري” عبر حسابه الرسمي بـ”انستجرام”.

ونشر بابلو “الاستوري” وكتب فيها: “أنا هاوقف مزيكا لأسباب شخصية.. شكرًا لكل الناس اللي دعمتني، آخر حاجة هاتشوفوني فيها الحفلات اللي أنا متفق عليها، وبعد ما الحفلات دي تخلص مش هاكون موجود.. شكرًا”.

مروان بابلو
مروان بابلو

ولاقى الجمهور هذا الخبر بطريقة تُسبب الشعور بالإحباط لأي شخص بقرر الاعتزال، فكانت التعليقات على إحدى الصفحات الخاصة بالموسيقى توحي بسعادة الجمهور بعد قراره.

وعلقت إحدى المتابعات للصفحة قائلة: “هتمثل بتعمل دعايا ليك وبعد كام يوم تقول الناس اترجتني و رجعت ف قراري ونبي ياريت خبر صحيح ونخلص منك يا بتاع الجميزة”، وقالت أخرى: “الحمدلله والله ده ربنا نجدها نوسة”، وكتب أحدهم معلقًا: “هو أنت غنيت اولاني يبني عشان تغني تاني ؟ مزيكا ايه اللي توقفها؟ هي فين المزيكا دي؟”، “هتنهي حاجة مبدأتهاش”، والكثير من التعليقات التي سارت في نفس الاتجاه.

وكانت التعليقات الإيجابية أو التي تدعمه عبارة عن عدد قليل جدًا، حيث كتب أحدهم: “عمري ما اقتنعت بيه ولا بطيقه بس احترمته حقيقي”، وكتب آخر: “كل كومنت سلبي صاحبه هيتحاسب عليه هو أكيد هيدخل يشوف كلامكم اجبر بخاطره وقولوا كلمه حلوه يعالم هو بيمر بأيه”.

تعليقات الجمهور على اعتزال مروان بابلو
تعليقات الجمهور على اعتزال مروان بابلو

وكانت أغنية “الجميزة” هي إحدى أشهر أغانيه التي اكتسب شهرة كبيرة من خلالها، فكانت بمثابة نقطة لبداية النجاح، ونشرها في 2019، ويغني على طريقة “الراب”، واشترك فيها مع “الدي جي”، وهو شخص يدعى “مولوتوف”.

تابع مواقعنا