• بحث عن
  • ماذا قال نجوم الوسط الفني والجمهور على تهديد مني فاروق بالانتحار؟ (صور)

    سهر عوض

    مؤشر فيروس كورونا في مصر

    المصابون
    985
    المتعافون
    216
    الوفيات
    66

    مؤشر فيروس كورونا عالميا

    المصابون
    1117860
    المتعافون
    228990
    الوفيات
    59203

    هددت الفنانة الشابة منى فاروق ، بالانتحار بعدما تعرضت لانتقادات كثيرة وشعرت بالنبوذ من الجمهور، بسبب ما تعرضت له مؤخرًا وحبسها لاتهامها بنشر الفسق والفجور وانتشار فيديوهات جنسية.

    ويرصد لكم “القاهرة 24” كيف استقبلت السوشيال ميديا خبر تهديدها بالانتحار

    وعلق المخرج محمد سلامة على تهديد منى فاروق بالانتحار، والتي تشاركت معه في مسلسل “ظل الرئيس”، فكتب على حسابه بـ”تويتر”: “أنا نفسي أرجع أعيش سليمة تاني، محدش بيطبطب عليا، بقيت لوحدي، مقداميش حل غير الموت، مني فاروق 2020 ده حال شخص المجتمع بيقرر إنه يغتاله علشان غلط، مجتمع بيجلد من غير رحمة، وبيجبر الأشخاص علي العودة لورا مرة تاني، أعتقد إن فكرة العقاب في الأساس للتقويم والعودة.. مش للقتل”.

     

    وعلق الفنان الشاب محمد علي رزق، على هذه القصة حيث كتب على حسابه بـ”فيس بوك”: “إرحموا من في الأرض يرحمكم من في السماء، أتمنى إن منى فاروق الناس تبعتلها في الشغل و يتعاملوا معاها عادي، كلنا بنغلط ومفيش حد فينا ملاك و كلنا عندنا بلاوي بس هو الواحد ماشي بستر الله مش أكتر”.

    وكتب عمر أيمن أحد مستخدمو موقع “فيس بوك”: “نفسي أشوف وأعرف إحساس كل واحد احتقرها واتريق عليها لو حصل وانتحرت هيبقي عامل ازاي وهو عارف انه شارك في إنتحار إنسان، وشكله قدام نفسه هيبقي ايه ساعتها والذنب اللي هيعيش طول حياته بيه وهيقابل ربنا بيه

    وأضاف: “أيوه كل واحد اتريق عليها حتي لو ببوست أو كومنت وأي حد نبذها ورفض يتعامل معاها ووصلها للحالة النفسية دي فلو حصلها حاجة هيبقي ذنبها في رقبته، وحقيقي هي أنضف بكتير من الناس دي وتستحق الحياة عنهم”.

    وتابع: “كلنا بنغلط، والناس اللي بينبذوها وبيتريقوا عليها دول كل واحد فيهم بيغلط في الدري ومحدش بيشوفه، ولو حد فيهم اتفضح هيبقي عاوز الناس تتقبله تاني وتنسى وتسامح لكن طالما مش هو اللي اتفضح فيدي نفسه الحق يدمر الناس، ربنا اللي بيحاسب، إنضفوا بقى”.

    منى فاروق تُهدد بالانتحار: “كل الناس بقت نبذانى.. هو مفيش حد بيغلط فيكم” (فيديو)

    بينما علق محمد عبد الله أحد مستخدمو موقع التدوينات الشهير”تويتر”، على ظهور منى فاروق وتهديدها بالانتحار، فقال: “منى فاروق عملت لايف و قالت كلام كتير إنها مش قادرة تعيش و معهاش فلوس وهتنتحر لأن المجتمع رافضها و رافض يشغلها سواء ف الوسط أو برة الوسط أنا مفيش حاجة وقفتني إن في وسط ما هي بتعيط و بتقول هنتحر في إنسان طبيعي كاتب الكومنت دة فب وسط اللايف إحنا عايزين قنبلة نووية بسرعه تنسفنا كلنا”.

    الوسوم

    اترك تعليقاً

    لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *


    CIB
    CIB
    إغلاق