• بحث عن
  • مهرجان “عود البطل” يحصد 2 مليون ونصف المليون مشاهدة في أقل من 24 ساعة (فيديو)

    عهد هاني

    تربع مهرجان “عود البطل” على عرش التريند الأول على موقع الفيديوهات الشهير “يوتيوب”، بعد حذفه في المرة الأولى وطرحه للمرة الثانية أمس الإثنين 4 مارس.

    وحصدت المهرجان فور طرحه العديد من المشاهدات التي تجاوزت الـ2 مليون ونصف المليون في أقل من 24 ساعة، ليستكمل نجاحه بعد طرح نسخته الأولى التي حققت 6 ملايين مشاهدة، وتم حذفه بسبب حقوق الملكية.

    وتعاون المطرب الشعبي حسن شاكوش وعمر كمال في “عود البطل” مع الشاعر حدوته، والموزع إسلام ساسو، وطرحا الأغنية أول مرة يوم 3 مارس الماضي، وتقول كلمات الأغنية:

    شفتك قمر طالع..وأحمر خدود فاقع

     عود البنات عالي..شقلب لي أنا حالي

    يرخص ليك الغالي..يالي سحرتني

     عود البطل ملفوف..وأنا لسه ياما هشوف

     جايلك وأانا مش مكسوف..ما أنتي عجتبني

    واخداني على الهادي.. وجمالها مش عادي

     لما بتيجي قصادي بموت 200 مرة

    محبش غير هيا.. وعايزها تعيش ليا

     يا شاغلة أفكارى.. حسي بأجداري

     يا أحلى بنات جاري.. يا فراولة الحتة

    وعلق عمر كمال، على قيام إدارة موقع “يوتيوب” بحذف المهرجان ، الذي شاركه غنائه  حسن شاكوش، وذلك عبر حسابه الشخصي بموقع التواصل الاجتماعي “فيس بوك”، قائلًا: “نفس اللي حصل في بنت الجيران بيحصل تاني في عود البطل.. الأغنية أتوقفت بعد 7 مليون مشاهدة، في أول يوم، وديه محصلتش تمامًا مع أي أغنية نزلت قبل كده”.

    وتابع عمر: “بس معلش خير والله حصل كده في بنت الجيران وبقت 170 مليون.. متفتكرشي أنك لما تحاول توقف عمر كمال وشاكوش هتاخدك رزقهم أو شهرتهم يعني.. أو غيابهم هيديك فرصة للظهور”.

    واختتم حديثه موجهًا رسالة لمن حذف أغنيتهما، قائلًا: “عاوز تنجح اشتغل واتعب وفكر مش تأذي الناس.. شوية وقت والأغنية هترجع و هنرجع أقوى وأنجح”.

    تعرف على سبب حذف أغنيه عود البطل لحسن شاكوش من يوتيوب

    الوسوم

    اترك تعليقاً

    لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

    زر الذهاب إلى الأعلى

    إغلاق