• بحث عن
  • ميما طليقة خالد: “هو 4000 جنية في الشهر يكفى بنت في مدرسة انترناشونال وباباها بيقبض 75000”

    منى محمد

    أثارت ميما الشامي، طليقة الفنان ومقدم البرامج خالد عليش، ضجة إعلامية عبر مواقع السوشال ميديا، بسبب “البوست” الذي نشرته عن طليقها خالد عليش، وشوهت به الصورة الذهينة له في عقول جماهيره، حيث كانت فعلتها غير متوقعة، حيث كانا ينشرا صورًا  عبر حسابتهما المختلفة عكسوا فيها الحب والتفاهم المتبادل بيهما.

    وصدم الجمهور من الحقيقة، ونشرت ميما المنشور الأول وعرضت فيه مشكلتها كاملًة، ثم تبعته بأخر لتقول لتكمل فيه قضيتها، وكان أخر “منشور” اعترفت فيه بغلطها، وطلت من الجمهور عدم الحكم عليها، فما فعلته بسبب ماعانت منه.

    وكان منشورها الأول تحت شعار خالد عليش في الكنافة، وبدأت فيه قائلًة: “هو 4000 جنية في الشهر يكفى بنت في مدرسة انترناشونال وباباها بيقبض 75000 في الشهر، دة غير الإعلانات والايفنتات وإعلانات السوشيل ميديا
    وطبعًا انا اللي كنت بتفق عالفلوس دة فعارفة من سنة هو كان بياخد كم”.

    أما المنشور الثاني، فكانت ترد فيه على الجمهور الذي نصحها برفع قضيه ضده، وعلقت فيه: “الناس اللي بتقولي ارفعي قضية، أنا قاعدة 6 شهور مش راضية اعمل دة عشان اللي كان بينا وعشان البنت، ومكنتش أهلي حتى يعرفو تفاصيل
    لحد ماهو كلم اهلي وقال إلجئوا للقضاء، ومش هتعرفو توصلو لحاجة أنا يشتغل مع المخابرات العامة وبقبض منهم ومش هتعرفي تجيبي ورقة حتى بـ10 الاف جنية”.

    طليقة خالد عليش: “استحملت منه إهانة كتير ورافض يديني حقي وبيهددني”

    وأضافت: “أنا فضلت محافظة على اللي كان بينا وساكتة، بس هو مفيش فايدة جبروت وغرور وافترا، وأول مااخد فلوس الإعلانات بدل مايرجعلي فلوسي اللي مكنش ليها علاقة بالانفصال، راح جهز شقة كنا شرينها مع بعض وقعد فيها واشترى شالية في الساحل بـ2 مليون، طيب وفلوسي”.

    ونشرت “بوست” صغير لتطمئن فيه الجمهور، قائلًة: “والله انا كويسة وزي الفل، والكلام دة على مدار 7 شهور، وبنزل وبضحك وكل حاجة وبكرة هنزل واضحك واهزر، هو بس النهاردة اللي انهرت، الحمدالله راضية بقدري، ومش مبسوطة باللي عملته، خالص وكان نفسي استحمل اكتر من كدة بس مافي اليد حيلة، وربنا يلهمني للصح”.

    أما المنشور الأخير، فاعترفت فيه بغلتطاها فقط لأنها تحدثت عن ما ياخذه من أجر مادي، على الرغم من وصفها له بأنه لم يكن سرًا بينهم، وقالت فيه: “للناس اللي مغالطاني اني نشرت حياتي الشخصية وان كان مفروض اسكت ودة أسرار بنا
    صدقوني انا مش مبسوطة خالص ان عملت كدة، في حد كان أهم حد في حياتي”.

    طليقة خالد عليش تعتذر عن منشورات النفقة: عند الله تجتمع الخصوم

    وأكملت: “للأسف ضاقت بيا كل السُبل ومليش غير الدعاء إن ربنا يهديهه ويفوق، مش هقولكو على كسرة القلب والوجع اللي معتقدش هيروح في يوم من الأيام، ولا هقولكو على صدمتي في أعز الناس.. اللي كان أغلى من روحي، ولا هقولكو إحساس إني عريانة وسط الناس”.

    الوسوم

    اترك تعليقاً

    لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

    زر الذهاب إلى الأعلى

    إغلاق