الخميس 25 أبريل 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

دينا الشربيني تستغل تهنئة والدتها بعيد الأم وتحذر من كورونا: “لازم كلنا نخاف على أهالينا” (صورة)

القاهرة 24
فن
السبت 21/مارس/2020 - 05:31 م

حرصت النجمة دينا الشربيني على تهنئة والدتها بمناسبة عيد الأم، الذي تزامن ميعاده اليوم 21 مارس، فنشرت صورة لوالدتها في صغرها ووجهت لها الشكر عما قدمته لها طوال حياتها.

 

فعبر حسابها الرسمي بموقع الصور “انستجرام” شاركت جمهورها بصورة والدتها وكتبت لها: ” كل سنة وأنت طيبة كل سنة وأنت معانا، كل سنه وأنت أجدع وأطيب وأحلى أم في الدنيا أنا وأخواتي من غيرك ولا حاجة، صعب أوي أقدر أعبر عن الحب اللي جوايا ليكي أنتي حبيبتي”.

 

وأضافت دينا الشربيني: “أمي الحنينة الطيبة الي بتضحكنا من غير ما تقصد الي قلبها وجعها علينا طول الوقت أنا وأخواتي، عمري ما هقدر اردلك الي عملتيه وبتعمليه علشانا، ربنا يخليكي لينا، أنا مقدرش أعيش من غيرك، بحبك يا أمي”.

 

واستكملت حديثها: “أكيد اللي أنا كتبته لأمي من قلبي ده كلكم حاسينه لأمهاتكم، هما عاشوا علشانا وجه الوقت الي نعيش فيه علشانهم، أرجوكم عايزين عيد الأم الجاي يكونوا أمهاتنا وصتينا وربنا يارب يخليهم لينا، احموا نفسكم من المرض علشان تحموهم، ربنا يخلي كل الأمهات لولادهم يارب”.

 

View this post on Instagram

 

كل سنه وانت طيبه..كل سنه وانت معانا..كل سنه وانت اجدع وأطيب وأحله أم فى الدنيا..انا واخواتى من غيرك ولا حاجه صعب اوى اقدر اعبر عن الحب الجوايا ليكى..انت حبيبتى، أمى الحنينه الطيبة البتضحكنا من غير ما تقصد القلبها وجعها علينا طول الوقت انا واخواتى..عمرى ما حاقدر اردلك العملتيه وبتعمليه علشانا..ربنا يخليكى لينا..انا مقدرش أعيش من غيرك..بحبك يا امى❤️❤️ أكيد الانا كتبته لامى من قلبى ده كلكم حاسينه لامهاتكم..هما عاشوا علشانا وجه الوقت النعيش فيه علشانهم..ارجوكم عايزين عيد الأم الجاى يكونوا امهاتنا وصتينا وربنا يااااارب يخليهم لينا..احموا نفسكم من المرض علشان تحموهم❤️❤️. ربنا يخلى كل الأمهات لولادهم يارب ??امهاتنا سهروا و تعبوا وعاشوا طول عمرهم علشان يحمونا، ودلوقتى جه دورنا علشان نحميهم..لو سمحتوا لازم كلنا نخاف على أهالينا اكتر من نفسهم علشان هما عاشوا طول عمرهم خيفين علينا اكتر من نفسنا?? اللهم احفظ لنا امهاتنا واجعلهم اسعد خلقك يا رب العالمين..ربى اسعد امهاتنا عدد ما ضخ قلبهما وعدد ما رمشت اعينهم وابعد عنهما كل سوء يا الله..يارب لا تحرمنا من أمهاتنا وأبائنا فلا يعوضنا شئ عنهم واجعل البسمه لا تفارق شفتاهم أبدا ..يارب اطل بعمر أمهاتنا وأبائنا والبسهما ثوب الصحة والعافية ولا ترينا فيهم اى مكروه اللهم آمين ??

A post shared by Dina دينا الشربيني (@dinaelsherbinyy) on Mar 21, 2020 at 6:36am PDT

واستغلت الشربيني تهنئتها لوالدتها لدعوة الجميع للحفاظ على صحته واتباع الاحتياطات لمواجهة فيروس كورونا وقالت: “أمهاتنا سهروا و تعبوا وعاشوا طول عمرهم علشان يحمونا، ودلوقتي جه دورنا علشان نحميهم، لو سمحتوا لازم كلنا نخاف على أهلينا أكتر من نفسهم علشان هما عاشوا طول عمرهم خايفين علينا أكتر من نفسنا”.

 

ودعت لجميع الأمهات بالصحة قائلة: “اللهم أحفظ لنا أمهاتنا واجعلهم أسعد خلقك يا رب العالمين، ربي أسعد أمهاتنا عدد ما ضخ قلبهما وعدد ما رمشت أعينهم وابعد عنهما كل سوء يا الله، يارب لا تحرمنا من أمهاتنا وأبائنا فلا يعوضنا شئ عنهم واجعل البسمه لا تفارق شفتاهم أبدًا، يارب أطل بعمر أمهاتنا وآبائنا والبسهما ثوب الصحة والعافية ولا ترينا فيهم أي مكروه اللهم آمين”.

 

يذكر أن النجمة دينا الشربيني تشارك النجمة في الموسم الرمضاني المقبل بمسلسل “لعبة النسيان”، الذي يشاركها بطولته كل من رجاء الجداوي، أحمد السعدني، هنا شيحة، إنجي المقدم، علي قاسم، تأليف تامر حبيب، إخراج هاني خليفة.

 

تابع مواقعنا