الجمعة 26 أبريل 2024
More forecasts: Wetter 4 wochen
رئيس التحرير
محمود المملوك
أخبار
حوادث
رياضة
فن
سياسة
اقتصاد
محافظات

بعد غياب سنين.. سماح أنور تواجه فيروس كورونا بقناة تجمع المشاهير على يوتيوب (صورة)

القاهرة 24
أخبار
الأحد 29/مارس/2020 - 01:12 ص

نشر المخرج عمر زهران، صورة تجمعه بالفنانة القديرة سماح أنور، وأعلن تجهيز الفنانة سماح أنور لقناة تجمع فيها كل خبرات وتجارب ونجاحات النجوم في كل المجالات والمشاهير، وذلك على قناتها الرسمية الخاصة على موقع الفيديوهات الشهير “يوتيوب”.

وكتب المخرج عمر زهران على الصورة، عبر حسابه الشخصي على موقع “فيسبوك” قائلاً: “البوست ده من وحي مكالمه تليفونيه تمت منذ ساعات قليله، مكالمه جمعت بيني وبين الجميله الأخت الغاليه سماح أنور ، واللي لم يصادق سماح أنور وماقربشي منها فاته كتيييير جداً من الطيبه والشهامة والجدعنه والرقي وطيبة القلب”.

وتابع زهران: “حماسي الشديد لكتابة بوست من وحي المكالمه الرقيقه اللي كانت بتطمن عليا فيها، هوه المعاني والدروس والحكمه اللي فكرتني بيها سماح أنور، بمجرد ماحاولت اشكي وحسيت من صوتي إني شويه مضايق من الحدث اللي بنعيشه، طبعا مش هخفي عليكم أن لفت نظري صوت سماح المتفاءل الضاحك والممتلئ رضا “.

وأضاف: “سمعتني للآخر ، وفكرتني بأيام صعبه جداً عاشتها وقت ازمتها، سماح قالت لي ياااه ياعمر أنت زعلان من أسبوع قاعد في بيتك بتتحرك وبتروح حمامك وتاخدش دوش جميل وتخدم نفسك بنفسك في بلدك، اللي مايعرفش قصة سماح وازمتها أنها عاشت ٣ سنين علي كرسي متحرك وحدهاوحدها في الغربه، في عز شبابها، وعز نجوميتها، وعز عنفوان حياتها”.

سماح أنور من حفل افتتاح مؤتمر “مصر تستطيع”: “إيه الفرحة والشرف ده”

وأردف: “وبعد ال ٣ سنين عاشت حوالي ٨ سنين في بيتها وحدها تماما، لم تكتئب ولم تغضب ولم تعترض ولم تياس درست إخراج بره مصر وهي علي كرسي متحرك، وحاولت تخرج لنجلاء فتحي فيلم بطولتها مع عمر الشريف، سماح اندمجت مع الوحده وصادقت المحنه واعتبرت أن الحياه وهي وحيده احيانا بتكون نعمه مش نقمه، اتحداكم انكم تلاقوا صوره واحده لسماح مش بتضحك أو مش مبتسمة “.

واختتم قائلًا: ” سماح طول الوقت تفكرك بربنا وبحكمته و باارادته وحبه ورحمته لينا، سماح عاشت حواللي ١١ سنه في الوضع اللي احنا بقالنا فيه ايام، والرائع انها بتجهز لقناه ع اليتيويوب تجمع فيها كل خبرات وتجارب ونجاحات النجوم في كل المجالات والمشاهيرفقط لانها قررت الاتشكو من الحظر ولا تخاف من الكورونا، ولاتقلق ع أكل عيشها لأنها أمنت بوجود خالق لهذا الكون يسيره كيفما يشاء…شكراسماح ع المكالمه وشكرا ع الدروس ومبروك القناه “.

سماح أنور وعمر زهران
سماح أنور وعمر زهران
بوست عمر زهران عن سماح أنور
بوست عمر زهران عن سماح أنور
تابع مواقعنا