• بحث عن
  • شاهد.. تامر حسني وعدد من الفنانين يتكفلون بـ10 آلاف أسرة متضررة من كورونا (فيديو)

    يمنى شريف

    أعلن الفنان تامر حسني بمشاركة عدد مجموعة من نجوم الفن وتكفلهم بتجهيز شنط مواد غذائية لـ10 آلاف أسرة، متضررة من فيروس كورونا المستجد الذي تفشى فى الوطن العربى والعالم وأصيب العالم بحالة من الخوف والزعر.

    ونشر الفنان تامر حسني، مقطع فيديو له أثناء تجهيز الشنط التي تحتوى على المواد  الغذائية، وعلق قائلا “حبيت أشارككم تفاصيل رحلة التبرعات اللي عملناها أنا وأصدقائي الفنانين المُحترمين مع جمعية رساله اللي بشكرها جدا على المجهود الكبير في توصيل كل المُساعدات والتَبرعات والمواد الغذائيه في كل المحافظات رغم صعوبة الظروف”. 

     

    View this post on Instagram

     

    حبيت أشارككم تفاصيل رحلة التبرعات اللي عملناها أنا و أصدقائي الفنانين المُحترمين مع جمعية رساله اللي بشكرها جداً على المجهود الكبير في توصيل كل المُساعدات و التَبرعات و المواد الغذائيه في كل المحافظات رغم صعوبة الظروف وصلوها لأهالينا المحتاجين و اللي بيشتغلوا باليوميه علشان يلتزموا في منازلهم و الحمدلله وصلنا في حملتنا لكفالة عشرة آلاف أسره و لسه مكملين بإذن الله. بشكر كل الفنانين الغاليين اللي ساعدوا في الحمله دي و متوسم خير في باقي اللي مشتركوش فنان أو غير فنان إنهم يشتركوا في الحمله دي أو غيرها من الحملات المُهم إن الهدف واحد . وكمان بمنتهى الحُب و الرحمه و الموده بتمنى من أي أسره مقتدره أن تتكفل و لو بأسره واحده بسيطه من أهالينا المحتاجين ، كي ينعموا جميعهم برحمة إلتزام البيوت ، هُمّ أكيد نِفسهم يُقعدوا في البيت و هيلتزموا مادام الأخ حاسِس بأخوه طوال رحلتنا مع الوباء و إنتهائه بفرج ربنا اللّهُم آميّن 🤲🏻 (و هي قبل أن تكون رحله مع الوباء هي رحله مع الإنسانيه) .

    A post shared by Tamer Hosny (@tamerhosny) on

    وأضاف: “وصلوها لأهالينا المحتاجين و اللي بيشتغلوا باليوميه علشان يلتزموا في منازلهم، والحمدلله وصلنا في حملتنا لكفالة عشرة آلاف أسرة ولسه مكملين بإذن الله.”. 

    وتابع: “بشكر كل الفنانين الغاليين اللي ساعدوا في الحمله دي ومتوسم خير في باقي اللي مشتركوش فنان أو غير فنان إنهم يشتركوا في الحمله دي أو غيرها من الحملات المُهم إن الهدف واحد. 

    بعد انتشار كورونا وتطبيق الحظر.. تعرف على دعاء تامر حسني لرفع البلاء 

    وأوضح: “وكمان بمنتهى الحُب والرحمة والمودة بتمنى من أي أسره مقتدره أن تتكفل ولو بأسره واحده بسيطه من أهالينا المحتاجين، كي ينعموا جميعهم برحمة إلتزام البيوت، هُمّ أكيد نِفسهم يُقعدوا في البيت و هيلتزموا مادام  الأخ حاسِس بأخوه طوال رحلتنا مع الوباء و إنتهائه بفرج ربنا اللّهُم آميّن”. 

    وفي وقت سابق، أعلن الفنان تامر حسني التكفل بـ400 أسرة بسبب” كورونا”،حيث وقال حسني في مقطع فيديو نشره عبر حسابه على موقع” إنستجرام” :” أنا بقبل تحدي صديقي عمرو يوسف وبشكره على الدعوة دي وإحنا كلنا عاوزين الناس تقعد في بيوتها عشان ربنا يعدي المحنة دي على خير بإذن الله في مصر والوطن العربي والعالم كله، وفيه ناس هتقدر تقعد في البيت وفيه ناس لا عشان شغلها باليومية فإحنا عاملين الحملة دي عشان خاطركم”.

    الوسوم

    اترك تعليقاً

    لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *


    إغلاق